Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nu har hon banne mig lyckats med det som hon inte skulle

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur funkar det där? Mer info tack. Får inte upp det alternativet.

Datorn har XP.

Vet inte om det finns på XP. Kör W7 och har använt den en gång när jag råkade fippla bort två mappar ut papperskorgen... Funkade kanonbra! Man kan gå till mappen ovanför i strukturen och där högerklicka på "Återställ". Möjliga alternativ, har för mig 2 eller kanske tre, steg bakåt är backupade.... En Stor, tröst för mig när jag råkade totaldeleta två mappar med modellbilder, dvs ca 300 bilder... Men som sagt, vet inte om det finns på XP.
 
Detr gratis bara om man har andra enheter att lägga filerna på så som datorer och NAS. För att utnyttja Cloud så kostar det en slant och min mor som är förtidspensionerad har inte råd att lägga ut på sånt och jag har det ännu knapert för stunden med min ekonomi där större delen går på dyra räkningar och resten på min resa som äger rum i slutet av januari.

Jovisst. Förutsättningen är ju att du har en dator hemma hos dig som har tillräckligt med diskkapacitet att hålla backuper åt din mamma. (Och bredband hos båda förstås.)

Om du har det så är det jätteenkelt att sätta upp Crashplan.
 
Windows sparar som en säkerhet upp till två "raderingar" bakåt.... Även om du raderat och tömt papperskorgen så ligger det senaste kvar som "backup"...
Om det nu är Windows din mamma kör.... :) Högerklicka på "C:" och välj "återställ tidigare versioner".... Har för mig att du då får upp förslag på det senaste...

Hoppas det kan vara till hjälp. Lycka till och God Jul oavsett... ;)
hmmm nu skall det väl bli rätt citerat.

Hur ser man dessa?
Kanske det som gnager på min c-disk. ..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.