Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kan ej komma på vad det heter, "objektivtratt för att ta bort reflektion"

Produkter
(logga in för att koppla)

PellePersson

Aktiv medlem
Hej,

Jag vet vad jag söker men kan verkligen inte komma på vad det kan tänkas heta.
Har sett två YT-videos att det finns som en tratt man kan sätta på objektivet och sedan mot en glasruta för att ta bort ev. reflektion i glaset när man ska fotografera genom glaset

Ska fota några bilar som står i en glasmonter så vill försöka minimera reflektionerna så gott jag kan.

Har sökt på Amazon utan framgång. Någon som vet vad jag är ute efter och har förslag :)

"Tratt" får mig mer att tänka på motljusskydd, men om du vill få bort reflektioner så är det som sagt polarisationsfilter du ska ha.

Det är tyvärr inte filter jag är ute efter.
Jag vet att produkten jag söker finns, men jag kan som sagt inte komma på vad den heter eller vad jag ska söka på

Hej,

Jag vet vad jag söker men kan verkligen inte komma på vad det kan tänkas heta.
Har sett två YT-videos att det finns som en tratt man kan sätta på objektivet och sedan mot en glasruta för att ta bort ev. reflektion i glaset när man ska fotografera genom glaset

Ska fota några bilar som står i en glasmonter så vill försöka minimera reflektionerna så gott jag kan.

Har sökt på Amazon utan framgång. Någon som vet vad jag är ute efter och har förslag :)
Motljusskydd av ex.vis gummi, med två eller flera utdragslägen. Kolla med "kamda.se", där har jag själv köpt sådant och det fungerar utmärkt på en glasruta.

ANNONS