Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kampanj D7D

Produkter
(logga in för att koppla)

Rena

Aktiv medlem
Hej!

Har länge gått och funderat på ny kamera. Såg till min stora glädje idag i Scandinavianphotos katalog att D7D finns för 12 995:- inkl moms och med ett 17-35.
Mycket bra pris anser jag!

Till min fråga, vet någon om det är en kampanj i hela europa eller är det bara Scandinavian?
Den finns inte med på deras hemsida vad jag ser.

tjena!
nej det är nog specifikt scandinavian som har denna kampanj , jag såg att exempelvis cyberphoto tar 16450 för huset + 17-35,.
passa på !

mvh - Ale

Men Scandinavian har inte priset på sin hemsida....

Får undersöka på måndag.

De har väl helt enkelt blandat ihop de olika priserna/objektiven. Inget ovanligt, men varje gång det händer är det nån som tycker "det står så, då ska jag få köpa det"... ;)

Det var läsaren som hade lite för mycket grus i ögonen eller nått annat. Jag hade läst fel med andra ord....

Lät lite för bra för att vara sant! :)

Vet någon var man annars får tag i den till bra pris i Europa?

Rena skrev:
Det var läsaren som hade lite för mycket grus i ögonen eller nått annat. Jag hade läst fel med andra ord....

Lät lite för bra för att vara sant! :)

Vet någon var man annars får tag i den till bra pris i Europa?

www.pixxass.de säljer objektivet för 385 euro http://pixxass.de/tep/catalog/product_info.php?cPath=25_41_297&products_id=2117

och huset för 1019 euro. Sen har de billiga priser på minneskort, t.ex: http://pixxass.de/tep/catalog/product_info.php?cPath=22_45_220&products_id=869

Det blir ett fint startpaket...

Själv så köpte jag nästan samma paket hos dem (huset, Sigma 18-50, 1GB CF-kort och trådutlösare) för lite under 15000 kr. Mycket bra pris.

Rena skrev:
Det var inte KM 17-35 som du länkade till. Deras egna kostar mycket mer....

Enligt många här på FS är det samma objektiv, Tamron tillverkar KM:s 17-35. Det enda som skiljer sig är kosmetiska skillnader.

Inca skrev:
Enligt många här på FS är det samma objektiv, Tamron tillverkar KM:s 17-35. Det enda som skiljer sig är kosmetiska skillnader.

Det är samma objektiv.
KM 17-35/2,8-4 & KM 28-75/2,8
byggs av Tamron och är inte avvikande i annat än kosmetik; antagligen är det fler Tamron på gång i KM kläder.

Inca skrev:
Själv så köpte jag nästan samma paket hos dem (huset, Sigma 18-50, 1GB CF-kort och trådutlösare) för lite under 15000 kr. Mycket bra pris.

Enligt tester så ska ju Sigma 18-50 2.8 dessutom vara bättre än 17-35:an som är ganska så medelmåttig.

Obs att jag ej testat själv. Foto har test på dem i det förra numret samt i det senaste.

//Larsa

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar