Annons

Kameraväska till 300d

Produkter
(logga in för att koppla)

Gurra-g

Ny medlem
Jag har precis köpt en EOS 300d och undrar om ni har lite tips på vilka väskor man kan köpa till?

Jag har inget behov av någon extra plats för något annat. Liten och praktisk blir bra.

Undrar även över väskalternativ då man har ett extra objektiv 75-300?
 
det kanske inte är någon hjälp, men jag tycker nog att du skall ta med dig kameran till en affär som säljer väskor. En väska som jag tycker är bra, kanske itne alls passar dig av diverse olika anledningar.

dock så kan man tänka på vissa saker, om hur lätt den är att öppna, om det är en massa lås mm. om det är väderskydd i väskan mm.

//J
 
Gurra-g skrev:
Jag har precis köpt en EOS 300d och undrar om ni har lite tips på vilka väskor man kan köpa till?

Jag har inget behov av någon extra plats för något annat. Liten och praktisk blir bra.

Undrar även över väskalternativ då man har ett extra objektiv 75-300?

Lowepro Nova3, lagom stor för EOS300D m. objektiv + 75-300 + ev. blixt. Även fack för minneskort m.m. Liten men rejäl.
 
Jag vet inte om jag ska tolka det som att du vill få plats med 300D med ett 75-300, eller om du vill få plats med 300D, med 18-55 monterad och en extra 75-300.

Jag funderar själv på en lite mindre väska att ha när inte hela utrustningen måste med. Jag har tittat på Lowepro Top Load Zoom 2. En 300D och en 75-300/4.5-5.6 bör få plats, men ingen mer optik isf. Litet, minimalt och smidigt, men rymmer ju inte så jättemycket.
 
dumbo skrev:
Jag vet inte om jag ska tolka det som att du vill få plats med 300D med ett 75-300, eller om du vill få plats med 300D, med 18-55 monterad och en extra 75-300.

Jag funderar själv på en lite mindre väska att ha när inte hela utrustningen måste med. Jag har tittat på Lowepro Top Load Zoom 2. En 300D och en 75-300/4.5-5.6 bör få plats, men ingen mer optik isf. Litet, minimalt och smidigt, men rymmer ju inte så jättemycket.

Jag får plats med 300d+batterigrepp+EX 420+Sigma EX 70-200/2.8 om jag pressar ner det i min topload zoom 2. 18-55:an går lätt ner i ytterfacket på väskan om man vill. Den är större än man tror och dessutom riktigt billig. Jag köpte den för 265:- på kameradoktorn..

http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=1556
 
Ja, det kanske går att pressa lite om man vill... :)

Jag var och kollade, av ren nyfikenhet (framtida behov), om den skulle passa med en D70 och ett objektiv som Sigma 70-200/2.8 eller Nikkor 80-200/2.8 och skulle man stänga den fick man pressa så att det knakade i sömmarna. Fast den kanske töjer sig? :)

300D är väl iofs 5mm tunnare än D70 men... :)
 
Jo, Lowepro Top Load Zoom 2 är ganska rymlig.
Jag får plats med D30 + EF200/2.8L med Extender 1.4 alternativt D30 + EF50/1.8 + EF28/2.8 + Zenitar 16/2.8 i huvudfacket.
 
Jag har en trevligt liten Toploader 65AW. Den enda väskan som är avpassad för att ta kamera med batterigrepp och ett objektiv i klass med 28-135 och inte ett 70-200.

Den väskan gillar jag då den inte är lika lång som dom för 70-200 objektiv. Och med sele så är det riktigt ok att cykla och åka skidor.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.