Annons

Kamerarygga. 17" Macbook Pro. Carry On

Produkter
(logga in för att koppla)

Johbje

Ny medlem
Hej

Jag är ute efter en kamerarygga med några viktiga punkter:

• Stor nog att ta nödvändig utrustning
• Vara ok för carry on på flyget
• Se ut som en vanlig rygga
• Rymma en 17" MacBook Pro
• Vädersäker
• Bekväm att bära
• Även få plats med någon tunn tröja eller jacka.

Alla tips är värdefulla.

Mvh
Jhhan

Hej

En 17" dator ställer ju lite krav på storlek men hade det varit jag så hade jag tittat lite på Katas ryggor, har en 3N1 21 själv som jag är väldigt nöjd med men för din del så kanske Kata Ryggsäck Pro-Light Bumblebee UL-220 vore att föredra med tanke på din dator. På Katas hemsida kan du kolla mera och söka efter dina unika behov.

http://www.kata-bags.com

Mvh

Niclas

Ang. nödvändig utrustning så varierar ju det med uppdragets natur.
Begränsningen ligger i att den skall rymma en 17" MB Pro och vara storleksmässigt safe för Carry On på flyget.
Jag har ingen ambition att ta med hela gluggskåpet eller studioljussättningen. Optimerar utrustningen för att passa utrymme och uppdrag.

Skall kolla in Kata.

Mvh
Johan Bjerke

Det finns nog massor med alternativ, men Lowepros Rover-serie är trevliga och har mycket bra bärsystem (även om man, som jag, är ganska lång). I modellen CompuRover finns det plats för 17-tums dator.

När jag glodde på ryggsäckar uppmärksammade jag ett problem med vissa Tamrac (typ Aero 85) som andra uppmärksammat. Vikten från ryggsäcken hamnar över dragkedjan eftersom facket öppnar uppåt, vilket inte kan klassas som lyckat ur hållbarhetssynpunkt. Dock finns det flera som öppnar åt sidan också, men jag tänkte att det var värt att påpeka.

(Mitt val föll på en (ej Tamrac) som bara rymmer 15" enligt spec så den är inte intressant i sammanhanget. Det är mer extrafunktion än huvudfunktion också med tanke på utformningen. Jag ville främst ha kameraprylarna.)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto