Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameraköp

Produkter
(logga in för att koppla)
Har du glömt bort att du ville ha en vattentät kamera?

Det finns recensioner av kameror här på fotosidan.
Du hitter dessa under Produkter högt upp på sidan.

Att den ska vara vattentät är inte prio 1 jag bekymrar mig mest om bildernas kvalite. Eftersom vem vill om 50år titta på några bilder där man knappt kan urskilja ögonen.

Men finns det inget vattenhus till D40? Isf verkar nog G9an intressantare. Det verkar som om den är billigare och lite mindre också.

Tack ska ta en titt där.

D40 är en systemkamera. G9 är en kompakt (jaja, superzoom eller vad ni nu vill). Två olika saker. D40 är en motorcykel, g9 är en moped. Skillnaden är att du lär ha mer intresse kunnande med en D40 för att få ur maximalt med den. G9 är det väl mest att tuta och köra med.

Nu har jag nog bestämt mig för att köpa en G9. Men då undrar jag; Bör jag köpa till extra minne och sådana grejer?

91ats skrev:
Och vad är en RAW fil?

Tänk dig en rå potatis. Du måste koka den lite i datorn först innan du kan använda filen. Istället för en halvtaskig kokning på stormkök kan du få en fin på lyxspis.

Hur som helst, jag tänkte ge lite beröm till forumet. Det verkar vara ett grymt forum där man snabbt kan få svar.

Tack för all hjälp allihopa.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto