ANNONS
Annons

Kameraköp

Produkter
(logga in för att koppla)

Richard_90

Medlem
Tjenna! Har fotat i lite över ett år med min "bridge" kamera Fuji Finepix S5600 och har bestämt mig för att gå över till en digital systemkamera, har väldigt svårt att bestämma mig för vilken jag ska välja.

kan lägga ut max 8000kr och kameran ska inte vara allt för avancerad, jag har hyfsade kunskaper och är väl inte direkt nybörjare. Har kollat runt lite och tror att Nikon d40 verkar vara en bra kamera då jag har råd att köpa lite objektiv då huset är så billigt.

Behöver tips på vilken kamera som skulle passa mig, jag fotar mest landskap, macrobilder och även olika naturbilder, kameran ska helst ha skärpedjupskontroll som jag hört att inte d40 har.

Sen är jag ganska sugen på sonys alfa 100, är det en bra kamera? Behöver verkligen hjälp med att välja en bra kamera, det är ju ändå mycket pengar det handlar om för mig iaf :)

Hej

Det finns hur många trådar som helt på detta område.

Tänk på att det finns en del begränsningar på utbudet på optik om du väljer Nikon D40 och när du beskriver ditt behov så kan det vara bättre att köpa modellen över.

Tycker även att du ska titta på Pentax & Olympus som även de har stabilisator inbyggd i huset som Sony har.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar