ANNONS
Annons

Kamerahjälp

Produkter
(logga in för att koppla)

Ki4ndeer

Medlem
Hej.

Jag står mellan 3 kameror som ska användas mkt till naturfotografering under min backpackerresa i australien. Hade hoppats på lite hjälp som egna erfarenheter och vad ni själva hört och så :)

Kamerorna är:

Panasonic Lumix DMC-TZ7

Casio Exilim EX-H15

Casio Exilim EX-FH20

Mvh Mia
 
Jag har inte provat Casio modellerna men jag har en TZ7, och det är en kompetent kompaktkamera. Den har blivit utsedd till bästa zoomkompakt av en del sidor på nätet. Så jag är övertygad om att den kommer att bli bra för det du tänker använda den till.

Men se till att skaffa ett extrabatteri. Batteritiden är i kortaste laget, och värre blir det om du filmar mycket.
 
Jag har inte provat Casio modellerna men jag har en TZ7, och det är en kompetent kompaktkamera. Den har blivit utsedd till bästa zoomkompakt av en del sidor på nätet. Så jag är övertygad om att den kommer att bli bra för det du tänker använda den till.

Men se till att skaffa ett extrabatteri. Batteritiden är i kortaste laget, och värre blir det om du filmar mycket.

Ah, vad kul med svar :D vad bra att du trivs med den, har hört samma sak från andra ang. batteriet så får väl packa på sig ett par stycken. Vet du om det finns möjlighet att ladda batteriet genom en usb-kabel?

Mvh Mia
 
Du laddar batterierna med den medföljande batteriladdaren, som du behöver införskaffa en reseadapter till för att kunna använda i Australien.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.