Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamerafakta

Produkter
(logga in för att koppla)

Lintott

Aktiv medlem
Hejsan!
Jag undrar om det inte kunde sparas den fakta jag har om min kamera som jag använder.
Jag menar om jag skickar in bilder till någon tävling här på Fotosidan så måste jag hela tiden skriva in vd det är för fakta på den kamera jag använder.
Jag har inte en aning om bländare och sekunder och allt vad det är.
Men om jag EN gång hittar alla fakta och skriver in det, snälla låt det sparas så jag kan hitta det igen.
Eller finns det en sådan funktion för som det nu är hittar jag inte, det finns bara recensioner om kameran och lite fakta men jag vet inte vilken fakta som är vilken i den rutan.
Det borde stå som det står i tävlingsrutan som man ska fylla i, tycker jag.
Mvh Eva
 
Tyvärr - eller snarare lyckligtvis - är det så att bländare och sekunder inte är desamma för olika bilder.
Det är en del av det samlade begreppet "exponering"
 
På beskrivningen låter det som sedvanliga exifdata som finns inbakade i varje bildfil om man inte aktivt skalat bort dem.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.