Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamera vs Tubkikare

Produkter
(logga in för att koppla)

kapten mike

Medlem
Jag har en undring till Er experter.Jag är ägare till en kamera Nikon D-3100 och en
Tubkikare Swift Nighthawk 80-U Watherproof. Nu är frågan den. Går det på nå´t vis kombinera Kamera vs Tubkikare? Och i så fall vad är det som behövs?
Tack på förhand.
K-M
 
Sök efter min tråd om Digiscoping samlingstråd så får Du en hel del tips men det fionns flera i ämnet för det funkar bra, däremot skulle jag rekomendera att Du använder en lätt kompaktare av bättre modell istället för systemaren den blir onödigt tung.

Enkelt behöver Du en adapter som gör att kameran kan ta bilder via okularet och för att få det stadigt och lättanvänt är en adapter bäst, Du kan göra själv eller köpa färdiga beroende på hur händig Du är.
Jag valde att köpa färdig och övergav att använda min Pentax K-5 och valde istället en kompaktare en Canon S95 som har alla varianter av inställningar och RAW den kan verkligen rekomenderas för just Digiscoping.

Lycka till med tubfotandet för det är en helt ny värld u kommer att kliva in i när Du börjar med detta ;-)
 
Sök efter min tråd om Digiscoping samlingstråd så får Du en hel del tips men det fionns flera i ämnet för det funkar bra, däremot skulle jag rekomendera att Du använder en lätt kompaktare av bättre modell istället för systemaren den blir onödigt tung.

Enkelt behöver Du en adapter som gör att kameran kan ta bilder via okularet och för att få det stadigt och lättanvänt är en adapter bäst, Du kan göra själv eller köpa färdiga beroende på hur händig Du är.
Jag valde att köpa färdig och övergav att använda min Pentax K-5 och valde istället en kompaktare en Canon S95 som har alla varianter av inställningar och RAW den kan verkligen rekomenderas för just Digiscoping.

Lycka till med tubfotandet för det är en helt ny värld u kommer att kliva in i när Du börjar med detta ;-)

Tack för hjälpen Bo. Det ska bli spännande att testa!
K_M
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.