Annons

Kamera till sambon

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverick28

Aktiv medlem
Funderar på att skaffa en kamera till sambon. Är av olika anledningar inne på att skaffa en canon men står och väljer lite.
Antigen A95 på grund av strl och annat eller G6 för att den kan jag själv ha nytta av som reportage kamera (speciellt med en extra blixt på och vidvinkel konverter)

Förslag??
Sambon är en semesterklippare men jag skulel vilja odla hennes gryende intresse för bilden...
 
Maverick28 skrev:
Funderar på att skaffa en kamera till sambon. Är av olika anledningar inne på att skaffa en canon men står och väljer lite.
Antigen A95 på grund av strl och annat eller G6 för att den kan jag själv ha nytta av som reportage kamera (speciellt med en extra blixt på och vidvinkel konverter)

Förslag??
Sambon är en semesterklippare men jag skulel vilja odla hennes gryende intresse för bilden...


Jag erbjuder min flera miljarderkronors utrustning till min sambo flera ggr i veckan men hon är måttligt intresserad? Jag har dock avsatt ett 100/macro för att locka henne till sommaren:)

Få se om det lyckas?


G6:an rockar enl. mig!!!


/ Ken1
 
Senast ändrad:
Min sambo har lagt beslag på min 20D och vägrar släppa taget... :) Så jag får vara utan lillkamera...

Canon G6 är en riktigt bra kamera liksom Sony V3. Båda modellerna har många inställningsmöjligheter men det kan ju också vara avskräckande. Sonyn är rätt tung. Dessutom kostar de en hel del. Det är kamero att växa med.

Canons A85 och A95 är vettiga standardkameror men ger inte samma utvecklingsmöjligheter.

Canon IXUS-kamerorna är väldigt populära tack vara sin lilla smidiga storlek och design.
 
froderberg skrev:
Min sambo har lagt beslag på min 20D och vägrar släppa taget... :) Så jag får vara utan lillkamera...

Stackare! Tur att frugan inte tar min D70! Dottern vill ta ett kort ibland annars får jag ha prylarna ifred. Puh!

/AnWi (I know it was OT but I couldn´t resist)
 
Maverick28 skrev:
Funderar på att skaffa en kamera till sambon. Är av olika anledningar inne på att skaffa en canon men står och väljer lite.
Antigen A95 på grund av strl och annat eller G6 för att den kan jag själv ha nytta av som reportage kamera (speciellt med en extra blixt på och vidvinkel konverter)

Förslag??
Sambon är en semesterklippare men jag skulel vilja odla hennes gryende intresse för bilden...
Mitt problem var detsamma som ditt. Jag har dragit ut på kameravalet till min hustru i ett år, sedan jag insåg att sony 828 var i största laget för henne. Sony V3, som vi nu haft i sex,sju veckor visade sig vara ett mycket lyckat klipp. Perfekta färger, perfekt skärpa från hörn till hörn, vitbalans, exponering och inte att förglömma - histogrammet som ständig följeslagare. Att missa en exponering med detta som stöd är näst intill omöjligt. 2½"" bildfönster ger en suverän bildkontroll även i starkt dagsljus. Dessutom är kameran snabb att arbeta med, snabbast i sin klass. Byta ner mig till en Canon G6 skulle jag aldrig göra. Mina erfarenheter från den styrker mig ytterligare i mitt val. Sonyn är svårslagen! Närmare SLR i flexibilitet kommer man knappast. I snabbhet finns knappast någon medtävlare. Som reportagekamera borde den vara som klippt och skuren. Med några fiffiga standardinställningar blir den till ett effektivt verktyg. Fundera på den!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.