Annons

Kamera på backpackerresan.

Produkter
(logga in för att koppla)
Mycket tips som kommit in i den här tråden.. Nu ska iaf jag åka till Thailand på söndag den 3:de december. Har fortfarande inte riktigt bestämt mig.
Jag har tre val:
-"vanlig" ryggsäck som jag får modifera lite med stötskydd
-lowepro rover aw II - fotoryggsäck
-billig axelremsfotoväska

Men det verkar ändå luta åt fotoryggsäcken då jag ska bära runt på alla grejerna väldigt länge och även ha med vattenflaska, solkräm och diverse pryttlar. Fotoryggsäcken är superbekväm att bära runt på, även fullpackad, och har inbyggt regnskydd och är väldigt stötskyddad. Den känns säkrast faktiskt.

Axelremsväskan brukar bli väldigt obekväm och kännas tung efter ett tag med alla grejer i, och den vanliga ryggsäcken känns för osäker.

Det är mina tankar kring detta just nu. Jag vet inte om någon bryr sig men tips och tankar är välkomna :)
 
Köp med dig 10 stk CF-kort på 1-2 GB vardera.
Sprid risken för dataförluster och då behöver du heller inte spandera onödig tid på att leta runt efter ställen att tömma kameran på.
Och köp nya kort lokalt därnere om dom går fulla.
Att stoppa in ett 8GB kort är vansinne och spel på roulette.
 
Jag har rest runt i Thailand, Indien ,Cambodja Och Nepal och kört med en större rygga för kläder och prylar man behöver på resan den får ligga på hotellet.Men kamerautrustningen har jag alltid haft i en fotorygga senast en Lowepro Mini Trekker Backpack det tycker jag är bra för man får med sig guidböcker, vatten, badkläder, handuk som man har användning av under dagen fotoryggan lämnar jag aldrig hemma när jag gör en längre resa.
/Leo
 
Hu. Fotoryggsäck tycker jag bara duger att transportera saker i medan man inte tänker använda dem. Bra för ryggen såklart, men uj så hemskt när man är ute och plåtar. Jag börjar längta på allvar efter en Ricoh GR digital med riktig sensor. Skulle den sen finnas i en variant med normalbrännvidd så skulle jag ta en av varje.
 
ANNONS