Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamera för slow motion

Produkter
(logga in för att koppla)

PhotosForever

Aktiv medlem
Hej alla fotointresserade!

Jag fotar med en Nikon D-90, men jag älskar även att filma. D-90 har en HD-filmsfunktion, men den är ärligt talat helt kass.

Min fråga lyder. Vilken kamera ska jag köpa (runt 5000 SEK?) för HD och SLOW MOTION-funktion? Jag älskar att titta på slow motion-filmer på YouTube, och skulle gärna vilja filma sånt själv. :)

Tacksam för svar!
 
Du får nog räkna med att lägga till minst en nolla till på 5000kr om du ska ha en kamera som klarar av att filma den typen av slowmotion sekvenser i HD. De är inte billiga och kräver stora mängder med lagringsutrymme för det inspelade materialet.

/ Magnus
 
Du får nog räkna med att lägga till minst en nolla till på 5000kr om du ska ha en kamera som klarar av att filma den typen av slowmotion sekvenser i HD. De är inte billiga och kräver stora mängder med lagringsutrymme för det inspelade materialet.

/ Magnus

Ooops.. jag såg precis att en Phantom Flex (som de hade i klippet med katten) kostade 2500 DOLLAR att HYRA... PER DAG!!! ARRGGHH!

Det var den drömmen det..... dammit. :(
 
Senast ändrad:
Det går att filma i 60fps och sedan redigera det med ett plugin till After Effects som heter "Twixtor".

Jag filmar en hel del på min 550D i 60fps och redigerar på det sätter. Vid rätt förhållanden kan det bli riktigt riktigt bra!

Skriver på min telefon så kan tyvärr inte länka ett klipp, men kolla upp det på youtube så får du se om det skulle gå.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.