Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamera Byte!

Produkter
(logga in för att koppla)

Nordin1982

Ny medlem
Skall byta upp mig från min Canon G3, Funderar på vilken kamera jag skall investera.. Det känns som jag vill hålla mig digitalt! Har funderat på Canon EOS D30, D60 ev. D10.. Har hört att D30 inte är någon uppgradering i förhållande till G3:an, Stämmer det? Uppskattar verkligen hjälp =)

MVH CHristian Nordin
 
Nja, i princip kan man säga att alla DSLRer är bättre än alla kompaktdigitaler.

Även om en D30 har en miljon pixlar färre, så blir bilderna ändå bättre tack vare den större sensorn och det lilla bruset. Kameran är mycket smidigare och snabbare att hantera. Jag skulle säga att steget mellan en D30 och en D60 är mindre än steget mellan en G3 och en D30.

Så om du hittar en billig D30 så räkna inte bort den automatiskt.
 
Skulle nog välja begad d-30 eller en d-10, D60 vill folk fortfarande sälja begagnad för 10-15.000 vilket är to much med tanke på att D-10 snart är nere på liknande nivåer och tänk oxå på att man får ju välbehövlig garanti om man handlar nytt. Alternativet tycker jag är D30 därför att de kan man hitta beganade ganska billigt och är en väldigt prisvärd kamera.Beror på hur höga krav du vill ha. Tänk oxå på att alla dessa kameror behöver gluggar som kostar en del.Om du nu inte redan har det förstås.

Rille
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.