Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamera&Bild

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ondjultomte skrev:
Letar ? du skall inte behöva leta, sådan info skall skickas till dig av SONY! Om inte skall du påpeka detta för dem. Jag antar att de vill hålla en god relation till pressen.


http://www.popphoto.com/photonews/5082/sony-releases-two-high-end-zoom-lenses.html

Du är inte sann. Du måste vara militant alltså. om vi skulle ha väntat på pressreleasen från Sony, så hade nyheten nått fotosidan först om några dagar. Vi får pressreleaser från tillverkarna. Men du kanske har sett att det är mörkt ute?
 
Det var inte riktigt meningen att vara forumpyroman ellr firestarter.Hade mest en dålig dag med för mycket bra om d3/d300 utan ny 5d.
 
Inte behöver du ha en dålig dag för det :) Att Nikon (äntligen) har ryckt upp sig rejält, kommer ju bara att sätta blåslampan på Canon att bli ännu vassare. Dessutom verkar ju Sony vara med i matchen på riktigt. Fina grejer kommer säkert från Canon framöver, jag tror Jesper snart måste byta igen :)
 
Jordi skrev:
Du har väl just läst vad jag "gnäller om".
Vad är det för kaxig fråga?
verkar vara ett känsligt surt träsk.
Jag är bara intresserad av sanningen och ifrågasätter ofta min omgivning när det luktar köpta lögner.
Önskar själv att mina ef gluggar skulle passa
på d300 just nu.

Sanningen i fallet med kamera och bilds hemsida var vid den aktuella tidpunkten då du publicerade ditt inlägg att det var sju Nikonartiklar och sex Canonartiklar så därför undrade jag vad det var för gnäll.
Kaxigt? Inte vet jag.
Köpta lögner? Ja, kanske det... det stod en hel del lovord i Canonartiklarna vad jag kunde se :)

Äsch, sluta med konspirationsteorierna. En vacker dag skrivs det något bra om Canon igen.
 
Har varenda medlem på FS blivit en gnällkärring?
Ut o fota med er eller gör något annat vettigt.
Är ni lika rabiata i alla era val?
ICA-kuriren har bara haft tester med Bosch matberedare i en vecka, fy f'n.
Det var mycket Audi i senaste AoM, är dom köpta av VAG?
Ni lyckas förstöra en i övrigt utmärkt Fotosidan med märkestjafs sida upp och sida ner.
Väx ur sparkdräkten!
 
Gunnar D skrev:

Ni lyckas förstöra en i övrigt utmärkt Fotosidan med märkestjafs sida upp och sida ner.
Väx ur sparkdräkten!
Förstöra? Det här är ju hiskeligt kul! Gillade din liknelse med ICA-kuriren t.ex. Trådar som denna skapar underbar humor och visar människans riktiga väsen :)
 
Jag har varit med på fotosidan sedan start (är medlem 488), besöker fortfarande sidan flera gånger varje dag. Men saker har förändrats sista åren, attityden har blivit vass och tråkig. Det skall gnällas på allt!

Om jag tycker att en tidning "känns köpt" av tex. Nikon och jag gillar Olympus så kanske jag väljer en annan tidning fortsättningsvis?

Om jesper har fått ett bra pris på ett D3 paket så är det väl upp till honom? Det är fritt fram att begära in offerter från flera leverantörer/butiker. Köper man en större utrustning så är detta mycket vanligt, som sagt fritt och vem som helst kan ställa en offertförfrågan och antagligen få ett betydligt bättre pris!

Jag blir såå trött av allt gnäll, varenda jäkla forum blir överöst av negativa kommentarer och påhopp.
Det är oftast samma person/er som hoppar runt mellan forumen och sprider sin negativitet och ihärdiga ifrågasättanden.

Många gånger upplever jag att det hackas på folk, läste en batteridisk. iförrgår där en person frågade om hur man laddar/behandlar sina kamerabatterier på bästa sätt. Svaren haglade med varierande vänlighet, tyvärr så var det mestadels ovänliga svar.

Försök att vara lite mer sympatisk mot dina fotovänner här på Fotosidan.se!

/ M
 
awaw skrev:
Har Ni tid att fotografera?
Nja, tyvärr inte. Fotografi är ett stort intresse, men jag har svårt med inspirationen och jag har många andra intressen som pockar på uppmärksamhet. Men är det OK att jag hänger kvar på Fotosidan och skriver i forumen? Jag tycker själv att jag sällan kommer med nedsättande kommentarer eller sänker stämningen med gnäll. Men det kanske beror på en skev självbild?
 
Det här är den mest löjliga men samtidigt roligaste tråd jag läst på länge. Det var länge sedan jag garvat så hejdlöst.....Ni är ju fullständigt galna allihop.

Konspriationsteorier verkar vara något som vissa av er har i tankarna hela tiden. Tänk att det alltid är samma märkestalibaner som dyker upp i trådar som dessa och för fram olika konspirationsteorier!!! Och sedan hävdar i nästa mening att "jag är helt opartisk och struntar fullständigt i märket på min utrustning". Jo tjena! Har påven konstig mössa eller?

Ni kanske misstror att USA varit på månen också?....
 
Mankan G skrev:
Har påven konstig mössa eller?
Hehe! Här är en bra chans att ta tråden på avvägar...

Liknande frågor, hört på TV på senare tid:

- Bajsar björnarna i skogen?
- Sover Dolly Parton på rygg?

Finns det kanske fler såna? :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.