Annons

Kamera&Bild postnumeration?

Produkter
(logga in för att koppla)

Clouseau

Aktiv medlem
Är det bara jag som får mina nummer av Kamera&Bild EFTER att de finns ute i handeln? Visst det har bara hänt 2ggr men det är av 2 möjliga så jag undrar om det är fler som har problem med leveransen eller om det är "personligt"? Just nu liknar det mer postnumeration är prenumeration och det vill inte jag betala för.

Varför detta numret kom ut två dagar sent berodde på att de ville ha med lite nyheter från PMA i tidningen. Jag kan inte tala för om tidningen kom ut i handeln innan.

MVH Uffe

ok... ja en gång är ingen gång... två gånger är en för mycket... det finns visserligen en förklaring men inte känns det om jag ska vara ärlig som en ursäkt. Hur det kan gå snabbare att leverera till butiker än till de som varit trogna läsare och förskottsbetalt förstår jag inte heller.

Henrik - Gnällig, men med viss rätt!

WORD, Henrik. WORD. K&B missade att jag hade börjat prenumerera också. Känns nästan som att de inte ville ha en som prenumerant. Så bra känsla har jag fått av dem. Väntade sjukt länge innan jag kontaktade dem för att fråga var min tidning var, då tog det ytterligare 2 veckor innan nästa svar kom från dem "vad heter du?" och så har det fortsatt. Nu sitter jag och väntar på nr 2 som uppenbarligen redan finns i affären...

Inte så konstigt den kommer sent när det är citymail som delar ut den..dom både slarvar bort och försenar post rätt ofta.

Jag har inte fått mitt nr. än. Ringde dom igår, dom tyckte att jag skulle avakta till idag.
Ringde när jag kom hem från jobbet, då hade dom stängt.

Clouseau skrev:
Är det bara jag som får mina nummer av Kamera&Bild EFTER att de finns ute i handeln? Visst det har bara hänt 2ggr men det är av 2 möjliga så jag undrar om det är fler som har problem med leveransen eller om det är "personligt"? Just nu liknar det mer postnumeration är prenumeration och det vill inte jag betala för.

En stilla undran, varför prenumenerar ni ??
Kan det vara någon som tror att ni är bland de "utvalda" som får alla nyheter före alla andra ?
Det är nog så här, att en nystartard tidning behöver prenumeranter som ger dom lekvida medel att lägga i kassan så dom får
mera rörelsekapital.
Det är ingen välgörenhetsinrättning,det är ett affärsdrivande företag ni betalar till i förskott.

Vad tror ni händer med era förskotterade pengar
om dom går i konkurs ?
Imho./Thomas..

Re: Re: Kamera&Bild postnumeration?

ThomK skrev:
En stilla undran, varför prenumenerar ni ??
Kan det vara någon som tror att ni är bland de "utvalda" som får alla nyheter före alla andra ?
Det är nog så här, att en nystartard tidning behöver prenumeranter som ger dom lekvida medel att lägga i kassan så dom får
mera rörelsekapital.
Det är ingen välgörenhetsinrättning,det är ett affärsdrivande företag ni betalar till i förskott.

Vad tror ni händer med era förskotterade pengar
om dom går i konkurs ?
Imho./Thomas..

Bortser från "Kan det vara någon som tror att ni är bland de "utvalda" som får alla nyheter före alla andra?" då jag inte förstår den meningen men svarar på din första fråga:
Jag prenumerer av tre anledningar, nämligen att jag ska få tidningen lite billigare (vilket ju egentligen inte är sant eftersom jag istället binder mitt kapital och riskerar att förlora det), att jag ska få den hemburen och att jag ska få den innan den kommer ut i affären. Detta är även det K&B i likhet med de flesta andra månadsmagasin erbjuder sina prenumeranter.
Vad gäller K&B är de väl knappast nybildade utan de bytte namn så deras likvida medel borde redan finnas. Men jag ger dig helt rätt i ditt sista påstående om att de är ett affärsdrivande företag. Men då ska de sköta sig därefter också och ta hand om sina kunder. Om Aluma (hemlösas tidning) inte hade kommit ut i tid så hade jag inte klagat.

Re: Re: Re: Kamera&Bild postnumeration?

Clouseau skrev:
Bortser från "Kan det vara någon som tror att ni är bland de "utvalda" som får alla nyheter före alla andra?" då jag inte förstår den meningen men svarar på din första fråga:
Jag prenumerer av tre anledningar, nämligen att jag ska få tidningen lite billigare (vilket ju egentligen inte är sant eftersom jag istället binder mitt kapital och riskerar att förlora det), att jag ska få den hemburen och att jag ska få den innan den kommer ut i affären. Detta är även det K&B i likhet med de flesta andra månadsmagasin erbjuder sina prenumeranter.
Vad gäller K&B är de väl knappast nybildade utan de bytte namn så deras likvida medel borde redan finnas. Men jag ger dig helt rätt i ditt sista påstående om att de är ett affärsdrivande företag. Men då ska de sköta sig därefter också och ta hand om sina kunder. Om Aluma (hemlösas tidning) inte hade kommit ut i tid så hade jag inte klagat.

Henrik, om du själv inte vet varför du prenumererar, så är det bara en from förhoppning från mim sida att du prenumenerade av ovan nämda anledingen.
Eller kan det vara den gamla klassiska,
"Tron kan försätta berg"
Eller finns det inte nog med "experettidningar"
som talar om för oss tilltänkta konsumenter vad vi ska köpa för att ta bilden med stort B.
/Thomas..

Sådan här problem är inte ovanliga, exempelvis tidningen Cap&Design får ibland kritik för att affären har tidningen före prenumeranter.

Det beror då på att butikerna lägger ut tidningarna före avtalat datum. Butikerna har ju tidningarna före prenumeranterna men skall inte lägga ut dem före ett visst datum.

-Ale skrev:
Detsutom är det en ganska dålig tidning :D

Ah oj förlåt . .

Håller inte med. Jag tycker att tidningen fått ett lyft senaste tiden, den känns modern. Bra artiklar som lyfter fram fotografer som inte redan är etablerade, inriktning på digitalfotografering som väl får anses vara det som utvecklas mest idag, bra tips om fotoredigering o.s.v. Känns rätt.

Det som är mindre bra är att jag ännu inte fått mitt första nummer som prenumerant trots att den finns i butik. Men eftersom min prenumeration inte skall betalas förrän 03-04 får jag väl kompensera med att betala lite senare...;)

Min kommer nog om en vecka...

Sitter haer i Brasilien och vaentar paa naesta nummer... Posten haer aer inte vaerst snabb, ej heller aer den svanska vaerst bra heller... |Men den har dykt upp hitills....

Arne S skrev:
Håller inte med. Jag tycker att tidningen fått ett lyft senaste tiden, den känns modern. Bra artiklar som lyfter fram fotografer som inte redan är etablerade, inriktning på digitalfotografering som väl får anses vara det som utvecklas mest idag, bra tips om fotoredigering o.s.v. Känns rätt.

Det som är mindre bra är att jag ännu inte fått mitt första nummer som prenumerant trots att den finns i butik. Men eftersom min prenumeration inte skall betalas förrän 03-04 får jag väl kompensera med att betala lite senare...;)

Jag har iof varit utsatt för ett ganska tidigt nummer , så visst är det möjligt att den utvecklats . ..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar