Annons

Kalibrering skärm/skrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

opettersson

Aktiv medlem
Jag tycker att min skärminställning stämmer ganska bra, men utskriften stämmer inte alls. Och då menar jag inte alls, inte ens i närheten. Hur ska jag fixa detta på bästa och "lättaste" sätt?
 
Jag vet inte om Du missuppfattde min fråga/problem, men skärmen stämmer, det är skrivaren som inte skriver de färger jag vill.

MVH / OP
 
Har du testat att högerklicka på skrivaren (om du nu kör Windows), välja Egenskaper och sedan under fliken Färgmatchning välja en annan färgprofil? Har för mig att vissa skrivartillverkare lägger upp färgprofiler på sina hemsidor.
 
Vilken skrivare?

Vad är det för skrivare, och vad använder du för bläckpatroner (original eller pirat)och papper(original eller annat märke än skrivaren)till den?

/Håkan
 
Eson har tex färgprofiler för olika papper (så att man kan stänga av skrivarens färghatering och låta Photoshop sköta det)

Men normalt sett får man nog göra så att man anpassar inställnignarna i skrivaren istället.

Något som man kan göra är att skriva ut ett färgkalibreringskort (obs med avstängd färghantering) och sedan scanna in och skapa en ny färgprofil som du sedan kan använda i tex Photoshop. Detta måste göras för varje typ papper som du tänker använda.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.