Annons

Kalibrera NEC 2190uxi

Produkter
(logga in för att koppla)

Favati

Medlem
Fick just min nya skärm, NEC 2190uxi, och skulle sätta igång med kalibrering. Använder Eye One Display 2 + medföljande mjukvara. Men det tog stopp på en gång...

när jag sätter kontrasten (på skärmen) till 100% som eye-one vill blir bilden vit och utfrätt. Felmeddelande säger att Eye-one inte kan hitta sin position på skärmen och frågar om jag vill fortsätta i alla fall. Drar jag konstrasten på skärmen så funkar det, men det känns som att inte då kan lite på mitt resultat.

Jag skulle gärna ta del av någons erfarenheter av att ställa in en 2190uxi då jag är nybörjare vad gäller kalibrering.

Sitter på Mac, kanske ska nämnas :)
 
Favati skrev:
Fick just min nya skärm, NEC 2190uxi, och skulle sätta igång med kalibrering. Använder Eye One Display 2 + medföljande mjukvara. Men det tog stopp på en gång...

Följer det inte med ett program till den skärmen, som jag tror ger ett betydligt bättre resultat än vad EyeOne Match ger. Det blir bland annat en automatisk inställning av ljusstyrka och vitpunkt.

Stefan
 
Kollade just på skivan som fäljde med, men hittar inget program där :( Har just nu endast Eye-one Match att använda, men fattar inte hur jag ska bära mig åt då det inte funkar att följa programmets instruktioner för att kalibrera.
 
Favati skrev:
Kollade just på skivan som fäljde med, men hittar inget program där :( Har just nu endast Eye-one Match att använda, men fattar inte hur jag ska bära mig åt då det inte funkar att följa programmets instruktioner för att kalibrera.

Då finns det en funktion som gör det möjligt att även med EyeOne Match att automatkalibrera. Se till att du kryssar för funktionen så kommer kalibratorn styra skärmen till rätt värde. Det krävs att du har en USB-kabel mellan skärm och dator för att det ska fungera.

Stefan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.