Annons

Kalibrera extern skärm... Hur?

Produkter
(logga in för att koppla)

jontemannen

Aktiv medlem
Hej!
Jag har en Macbook och har precis köpt en Samsung Syncmaster 226 BW och kopplat in. Jag är inte alls nöjd med färger, ljus mm. Riktigt jobbigt att titta på =(
Har lånat en Eye-One Match kalibrator på jobbet och tänkte kalibrera denna men hur i helsike får man datorn att fatta att det handlar om en extern skärm??

Finns ngt annat sätt? Hade sett fram emot att redigera massa foton men orkar max sitta en halvtimme för ögonen...

I inställningarna för skärmen kan du ställa in vilken av skärmarna som skall vara huvudskärm, välj då din syncmaster. Sen är det bara att kalibrera o hänga upp verktyget på din externa skärm, har du gjort allt rätt så bör kalibreringsprogrammet starta på din externa skärm.

/J

Under inställningar för bildskärmar ska du dra din 'dock' till din externa skärm. Då blir den din primära skärm.

Nu hänger jag inte riktigt med. På min Macbook väljer jag "systeminställningar", "bildskärmar". Nu får jag upp samma meny på båda skärmarna men med olika inställningar men inte ngt val om huvudskärm. Var väljer jag detta?

Precis det som magnus sa :) när du i bildskärmsinställningarna får upp fönstret med de två blå skärmarna så finns det dessutom en liten vit "list" på en av de blå fyrkanterna, dra den listen till den av skärmarna du vill ha som huvudskärm.

Aha... ja jag tänkte att det måste vara ngt med den markeringen. Ska genast kolla när jag kommer hem! =)

Tack på förhand!

Hur gick det med kalibreringen av den externa skärmen, fick Du till det som Du ville och blev resultatet tillredsställande?

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto