keckax
Aktiv medlem
.
Ser mycket lika ut dom där...
Du skojar va? Om inte, så titta mer noggrant på bakgrunden och dom mörkaste partierna...
/K
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
.
Ser mycket lika ut dom där...
Visst är det mer brus i K20 bilderna men helhestintrycker är ändå klart bättre. Bättre färg, kontrast, skärpa. Tom det större skärpedjupet upplever jag som fördelaktigt i de här bilderna.
Du skojar va? Om inte, så titta mer noggrant på bakgrunden och dom mörkaste partierna...
/K
Bättre skärpa?? Var? Man ser det man väljer att se...
/K
Mitt syfte med detta är att testa och utvärdera bildton och brus utan att dissikera allt för långt in i nörderiet!. Försöker ha ganska jämförbar optik och kör i helt vanliga fotosituationer.
Kommer lite bilder med D700 också...
Jag börjar känna för småbildsfotmatet i mitt fotograferande... Därför kör jag lite kläm och känn på de olika...
Mina reflektioner so far mellan k20d/5d/d700 på ISO 3200;
Lågdagrar är D700 överlägsen
K20d lite långsammare med att fokusera i dåligt ljus
5d är en SKÖN kamera på ngt märkligt sätt!
Detaljer är k20d BRA på
ISO 1600 Jämnt skägg
jag vill se detaljer från K20d i 1600iso jämfört med 5d och 1600iso, eftersom detaljupplösningen blir lidande från 800iso och uppåt med K20d jämfört med Canon 40d, dvs i identiskt lika exponerade bilder, samma tid /bländare.
Och i den här mätningen är systerkameran från Samsung bättre än 5D på två av tre av de viktigaste bildkvalitetskriterier inkl dynamisk omfång.
Vad e det för toning du ser Roland?
Mors, har inte läst allt i denna tråd men vad är det du försökr jämföra? Jag ser två bilder med olika tid, olika bländare och dessutom olika motiv (vinkel, fokus, etc).
Jag har all respekt för att det är svårt att göra jämförelser men jag tycker det vore en fördel om du kunde försöka likställa dem så gott det går.
Ha det bra!
Anders