Jag är fullt medveten om, även fast du inte tror det, att man kan påverka signalen på en CMOS sensor.
Men frågan är - vad är det som A700 gör, som är så kontroversiellt (Askey), som (enligt Askey) de andra inte gör? Och uppenbarligen kallar han det som A700 gör för brusreducering och det som de andra gör kallar han inte för brusreducering. Och om detta inte kallas av bruscreducering av Askey, så tyder ju det på en så liten förändring av signalen så det egentligen inte påverkar detaljerna, medan det som A700 gör då är så stort så därför kallar han det för brusreducering.
Det är min tolkning av det. Och om han såg några negativa effekter i K20D's bild, som de du som du tar upp och säger finns, så borde ju Askey ha tagit upp det (som han gör i jämförelsen A700 - A350). Att han inte har gjort det indikerar, för mig, att rätt bild inte har lagts upp. Askey är ju inte den som snålar med kritik om man säger så. Så om Askey inte ser det som du ser, så misstänker jag att det är för att Askey har sett en annan bild än den som finns upplagd på den sidan.