Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

K10D vs S5 Pro

Produkter
(logga in för att koppla)

Clasberg

Aktiv medlem
Jaha!

Nu kommer Fuji och ställer till det.

Viken skall jag välja och varför?

Har en del Nikkorobjektiv.

Vad tror eller vet ni att S5 kommer att kosta?

Har den bildstabilisering i huset och/eller dammbortskakning? Verkar inte så av det jag har läst.

Fördelar och nackdelar med de bägge?

Clasberg skrev:
Jaha!

Har den bildstabilisering i huset och/eller dammbortskakning? Verkar inte så av det jag har läst.

s5 bygger på ett pro-hus, i magnesium
1/8000 sek kortaste tid
1/250 sek blixtsynk
verkar ha samma finesser som D200 i övrigt

fuji verkar inte ha gått på pixelracet i alla fall,
ser riktigt intressant ut, hastigheten var ju problemet med s3, men nu lär det gå snabbare,

men tänk om det varit en FF-sensor...

hoppas svemska fuji tänker igenom prissättningen,
s3:an var ju 10000 dyrare i sverige än i japan när den kom, mycket märkligt

Clasberg skrev:
Jaha!

Nu tycker jag egentligen att det är för tidigt att spekulera o göra jämförelser innan Fuji preciserat informationen om S5 pro. Det kommer med största sannolikhet vara en mycket kompetent kamera, men man bör nog ändå avvakta kommande tester, förmodligen tidigast till våren. Det enda som jag känner mig rätt säker på är att Fujikameran kommer bli rejält dyrare än Pentaxmodellen. Allt under 15000 för huset vore en stor överaskning, icke desto mindre välkommet. Det utlovade dynamiska omfånget lockar verkligen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar