Annons

K10D v48

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Re: Bg till k100d

Bofoto2 skrev:
Köp uppladdningsbara niMh, jag har 1,2A och dom kanske räcker till 3-400 bilder.

Ok dett är så stor skilnad, coolt dett flygger jag utt och snappar upp, tack så myket, vi får pressa nån att göra ett batterigrepp också :)
 
hmm verkar konstigt, tydligen hade min chef på jobbet fått info från pentax att de skulle börja leverera i mitten av december pga att de hade fått alldeles för få kameror....
kan vara så att vår butik inte prioriteras men det låter konstigt...
 
Det verkar vara ett riktigt stort intresse för den nya Pentax K10D. Jag har själv lagt en beställning för ca 1,5 månader sedan hos Cyberphoto. Min kommer också att levereras vecka 50 enligt senaste beskedet från Cyberphoto. Men jag väntar gärna och hoppas att den som väntar på något gott.....
 
På förfrågan fick jag detta svar från Cyber idag:

Hej Peter!

Enligt det leveransbesked vi har fått så kommer kameran in till oss i början
av nästa vecka. Vi skickar din order så fort den är fullständig.
 
Jeppe skrev:
Säger vem då?

Vem har sagt att man måste ha pentax-loggan där uppe?? ;)

/Jeppe - som har alla sina Canonskydd upp och ner.
Därför att det finns en lucka för justering av polarisationsfilter. Den ska vara på undersidan. Dels för att det är bekvämare och dels för att slippa ströljus om nu inte orkar stänga luckan.
 
haha..okej Olle, jag har vänt på det :)
Tyvärr har jag inget polfilter i rätt diameter. Men det verkar smidigt med luckan på motljusskyddet.
 
Fick ytterligare ett mail från Cyber idag:

Hej Peter

Vi får in en sändning med K10D under nästa vecka enligt Pentax.
 
Ahh, äntligen. Cyberphoto har fått min K10D, den skickas idag. Frågade om de hade någon budfirma så jag kunde få den imorgon, men de använder tyvärr bara posten.
 
Nu kommer de...

De 15 första förbeställda K10D från Cyberphoto skickas ut till kund idag, fredag! Spännande vecka framför oss...
 
Det är ganska imponerande att de lyckas hålla utlovat leveransdatum på en helt ny modell. Pentax måste vara bland de bästa på det. Trist att de inte lyckats producera tillräckligt mycket kameror så alla får som vill ha.
 
quarc skrev:
Det är ganska imponerande att de lyckas hålla utlovat leveransdatum på en helt ny modell. Pentax måste vara bland de bästa på det. Trist att de inte lyckats producera tillräckligt mycket kameror så alla får som vill ha.

grr mkt mkt mkt mkt trist.....
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.