Annons

K10D v48

Produkter
(logga in för att koppla)
Fick detta meddelande från Cyber med e-post alldeles nyss;


Er beställning skickades idag med Företagspaket 16.00 till: "Min adress"

YES!!

// Matte
 
Jag väntar på min med 16-45mm, men fick besked att den kommer inte kommer att levereras i Januari. Bu Bu Bu Bu BU
Kommer att välja en annan.
 
Intressant, följer med spänning fortsättningen!

Angånde bruset på ISO 800 har du din EOS 1D MkII som referens då eller jämför du med andra 10 mp aps-c kameror?
 
Nu har jag ju inte testat någon annan 10MP aps-c men jag tycker att jämfört med min 1D så borde den, trots sin mindre sensor och sina fler pixlar uppvisa relativt bra bildkvalité. Min 1D är ju en ganska gammal konstruktion, som dock håller hög klass fortfarande. Jag ska dock testa vidare och jämföra med andra för att få en mer rättvisande bild.

Men som sagt...jag ser det inte som positivt och det spelar ingen roll vad det står på kameran. Är bilderna sämre än äldre kameror så har utvecklingen gått på fel håll.
 
Jeppe skrev:
Men som sagt...jag ser det inte som positivt och det spelar ingen roll vad det står på kameran. Är bilderna sämre än äldre kameror så har utvecklingen gått på fel håll.

Det gör den nog i just brushänseende undantaget FF kamerorna, men det finns ju annat som iaf verkar bli bättre som tex DR och upplösning.

Håller med om att om det inte spelar någon roll vad det står på kameran men det är en väldigt skillnad om den brusar mycket jämfört med Alpha 100 eller 5D.
 
Jeppe skrev:
Nu har jag ju inte testat någon annan 10MP aps-c men jag tycker att jämfört med min 1D så borde den, trots sin mindre sensor och sina fler pixlar uppvisa relativt bra bildkvalité. Min 1D är ju en ganska gammal konstruktion, som dock håller hög klass fortfarande. Jag ska dock testa vidare och jämföra med andra för att få en mer rättvisande bild.

Men som sagt...jag ser det inte som positivt och det spelar ingen roll vad det står på kameran. Är bilderna sämre än äldre kameror så har utvecklingen gått på fel håll.

Håller verkligen med. Ingen tillverkare verkar ha klarat steget från 6Mp till 10Mp på aps-c med förbättrade brusegenskaper, eller ens hålla dom intakta.

Och ökad pixeltäthet borde inte vara ett omöjligt hinder, se bara vad Fuji fixar med lilla sensorn i F11/F30.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.