Annons

K10D v48

Produkter
(logga in för att koppla)

quarc

Aktiv medlem
På min order hos Cyberphoto står det nu v.48 vilket är nästa vecka, så det verkar som om leveransplanerna skall hålla. Har skickat ett email också för att får det bekräftat, men har inte fått svar ännu.

Jag kommer att uppdatera detta inlägg allt eftersom jag får information då jag vet att många är intresserade av att veta när kameran faktiskt finns att få tag på.

Som av en händelse så skall jag troligen fota i dålig belysning nästa helg, så hinner jag få den före helgen så skall den få en brustest direkt.
 
acrylamid skrev:
Vad är skillnaden med Samsungs GX-10? Det ser ju ut att vara samma kamera med annat namn?

Precis. Det är exakt samma modell. Den är tänkt för marknader där Pentax inte finns, det var i varje fall det jag hade för mig. Att den nu dyker upp? i Sverige kan ju ge en lite konstig effekt.
 
acrylamid skrev:
Vad är skillnaden med Samsungs GX-10? Det ser ju ut att vara samma kamera med annat namn?

På vissa ställen är det tydlige längre granti på Samsungkameran, kanske så även här. Kan det möjligen skilja något i kamerornas mjukvara? Jag har sett test med en annan Samsung som hade annan brusprofil än motsvarande Pentax.
 
Samsung GX10 vs Pentax K10D

Om inte minnet sviker mig ser knapparna på baksidan och programvalsratten olika ut. Mjukvaran i kameran och datorn är visst olika.
 
det är möjligt att de kommer till sverige idag, men det innebär inte att de levereras till butik/kund idag. de komme rtroligen till Pentax Sverige idag o sedan ska leveransen delas upp mellan alla butiker som beställt i sverige...

gissningar från min sida...
 
Pentax fick kameror i går... Men bara till testarna, å vet ni vad....för en kvart sedan kom posten ;). Synd bara att man måste lämna tillbaka det :)
 

Bilagor

  • pentax-1.jpg
    pentax-1.jpg
    33.1 KB · Visningar: 658
Kameran känns liten, men inte för liten. Trots batterigreppet.

Monterat och klart för testning.
 

Bilagor

  • pentax-3.jpg
    pentax-3.jpg
    33.4 KB · Visningar: 654
Då får vi hoppas att de snart kommer till dem som står först i kön. Börjar ju låta som att jag borde få den nästa vecka, kanske redan i början av veckan :)
 
Min skickades från Scandinavian Photo igår så visst har de börjat levereras. =)

Kommer troligtvis imorgon.
 
Nu blir jag lite upprörd. Jag bytte från Scandinavian till Cyber för några år sedan för att de var snabbare, men nu verkar det ha svängt igen.... Cyberphoto, skärp er, vill ni verkligen att Scandinavian skall slå er ? ;-)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.