Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

k10 porträttbild

Produkter
(logga in för att koppla)
Texten och ljussättningen funkar bra ihop :)

Jag funderar på mer kontrast men då kanske stämmning förändras, den känns ju lite passande dunkel så här.

texten är faktiskt ett tryck på Johans tröja så den har jag inte lagt dit=)
jag hade tyvärr inte mkt att jobba med när vi skulle ta bilderna, en smalkorridor som var 1,5 meter bred så jag körd emed ljuset underifrån för att få lite "läbbig" belysning=)
de ska ju passa musikstilen också=)
tanken är att bilden ska smälta in i den mörka bakgrunden på hemsidan....

Den var snygg. Oftast ser man bilder som är belysta snett uppifrån, men detta är ju verkligen spännande. En detalj dock som jag tror skulle kunna lyfta bilden och som man kan ta lärdom av från den tidigare nämnda snett uppifrån belysningen är att man då får catch lights på ovandelen av ögonen. Såg att nån kommenterade bilden och tyckte att det var för lite "uppmärksamhet" vid ögonen. Skulle du få till denna catch light i övre delen av ögonen tror jag det skulle dra blicken till ögonen mycket mer. Nu vet jag inte om du har utrustning för det, men en slavblixt (eller annan liten ljuskälla) placerad snett uppifrån skulle kunna skapa detta utan att ge för mycket ljus. Styrkan kan vara svag, det viktiga är att det är en liten ljuskälla som ger en reflektion i ögonen.
Bara en fundering...

Vad är det för adress till hemsidan :)

jo, det är möjligt att en slav snett ovanifrån hade hjälpt till. men jag hann inte plocka ihop alla grejer innan vi skulle åka ner till repningen. o ag hade inte så mkt tid till bildtänk innan bilderna skulle tas. egentligen ingen ursäkt, det är då det märks om man har talang eller inte =)
till de mer seriösa promobilderna ska vi nog fixa oss en utomstående fotograf.

adressen är http://www.jaganata.com

vet dock inte om bilderna är uppe än, har inte snackat med vår "webmaster" tillika sångare....

Prova att plåta om bilden, porträtt är inte enkelt.
Jag uppfattar bilden som en tuff-snäll bild, det tuffa tycker jag du fått till fint men för att tona ner det snälla kan ett tuffare ljus- alltså ett kontrastrikare ljus /mera punktformigt ljus användas.

egentligen ingen ursäkt, det är då det märks om man har talang eller inte =)
Nog inget jag hade tänkt på heller vid fotoögonblicket om man säger så. Eller nja, möjligtvis nu efter att ha kommenterat på det. Det är ju så man lär sig genom att utvärdera i efterhand. Tycker du har talang och tycker bilden är riktigt snygg, men eftersom du är så avancerad (avancerade fotografer får mer avancerad kritik :) ) så kan du också ta det till en högre nivå. Jobbar du vidare med det här kan du få fram nåt riktigt bra. Bo Erik har en bra poäng.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar