Annons

K-7 eller vänta?

Produkter
(logga in för att koppla)
Grattis, jag skulle vilja säga att det är ett riktigt klipp.
Du kommer inte att bli besviken.
 
men brukar inte det vara skillnaden mellan insteg och dom mer avancerade modellerna, att ha två hjul, och inte bara på Pentax utan även på CaNikon....

Jo, instegsmodellerna har ett mer menybaserat gränssnitt medan de mer avancerade modellerna har fler knappar för direktåtkomst till vissa funktioner. Det kostar pengar för tillverkarna alla dessa knappar och extra elektronik som behövs, och instegsmodeller ska ju vara så billiga som möjligt så man försöker ju strippa ner dem för att sälja till ett bra pris.
 
ja, precis som jag tyckte, men dom hade inte i lager, och Fotokungen på Södermalm hade hemma, så jag åkte dit och köpte... 9985 :- och så fick jag den i handen direkt...

Åh. Står i alla fall att den finns i lager på hemsidan. Tråkigt annars. I handen direkt och en femma billigare hade inte varit fel, men jag har inte turen att bo i storstan. Fotobutiken Foto a bild i Falun skulle ha 12200 för k-7 med 18-55 wr, synd att det var så dyrt där.
 
Åh. Står i alla fall att den finns i lager på hemsidan. Tråkigt annars. I handen direkt och en femma billigare hade inte varit fel, men jag har inte turen att bo i storstan. Fotobutiken Foto a bild i Falun skulle ha 12200 för k-7 med 18-55 wr, synd att det var så dyrt där.

Vissa butiker matchar ju priserna från andra riktiga butiker i närheten. MediaMarktd gör det, men dom hade inte heller kit-et hemma.... annars ligger dom bättre till....
 
Det känns alltid bäst att handla i butik. Men jag gillar Cyberphoto. Beställde för en dryg timme sedan och kameran är redan skickad, har fått kollinr och allt.
 
ja, grattis!!! dock så är det ju så att så fort man får hem grejerna måste man ladda batteriet.... och sitter bara och tok-tittar på ladd-lampan så man kan börja testa så fort den slocknar......

In't sjutton väntar man.. i med batteriet direkt och testar loss tills det kroknar. Sedan laddar man det. :D
 
Galet, k-7 ligger på andra plats efter nikon d3000 av mest sålda kameror den här månaden på cyberphoto just nu.
 
OK! Har laddat i 5 timmar nu. Lyser en grön lampa. Står att den laddar så länge en röd lampa lyser i manualen. Inte kommer det förladdat?
 
Så länge lampan lyser så laddas batteriet, den slocknar när batteriet är färdigladdat.

Av någon anledning har Pentax bytt till en grön lampa på laddaren till K-7 (och missat att uppdatera manualen). Tidigare användes en röd lampa, vilket jag tycker är mer logiskt.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.