Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

köpt på nätet reklamera i affär?

Produkter
(logga in för att koppla)

pul

Aktiv medlem
Jag har en kompis som köpt en minolta dynax5 ifrån techikdirekt i tyskland, nu när han fått den levererad så visar det sig att objektivet är nåt vajsing med. Kameran fungerar perfekt så länge han inte sätter dit objektivet...när han gör det så går den direkt in i manuellfocus läge och går inte att ta kort med eller nånting annat heller förresten.

frågan är...måste han skicka tillbaka objektivet till tyskland för att få ett nytt eller kaaan han gå in i nån affär här i sverige och ändå få hjälp med reklamationen??

Jag hade först och främst provat:

Teknisk support för Konica Minolta digitalkameror och filmskannrar
Telefon: 077 - 120 35 95 (lokalsamtalstaxa, 23 öre/min)
Telefontider: måndag-fredag 8.30-17.00
E-post: [email protected]

Eller möjligtvis:

Konica Minolta Photo Imaging Svenska AB
Solna Strandväg 3
Box 9058
171 09 Solna
Telefon: 08-627 76 50
E-post: [email protected]

:)

tja, det var väl ungefär det jag undrade...nu har minoltas kundstöd stängt över helgen men kanske är det så simpelt att man bara ringer dit och de ordnar det hela...han är lite orolig så det är därför jag undrar.
kanske har nån råkat ut för samma sak och vet hur det löste sig då?

Canons prylar ska servas i Sverige om så kunden önskar har technikdirekt och Canon svarat mig.

Hur Minoltas EU/Världs-garantier ser ut vet jag inte.

Lycka till.

bra, då hoppas jag att det löser sig snabbt och smidigt för honom.

tack för svaren.

ANNONS