M Erik Abalone
Avslutat medlemskap
Hej!
Jag har köpt en Sony a100 som jag haft i 2 veckor nu.
Det är min första systemkamera så jag lär mig varje dag.
Det jag undrar över är framförallt två saker som jag är lite fundersam över.
Jag fotar mest min hund utomhus och familj inomhus.
När jag fotar utomhus och t.ex kör på helauto så tycker jag bilderna blir alldelles för ljusa, inte så mycket färg som jag vill åt. Har gått in och ändrat färgen i kameran och reultatet blev bättre, är det så man gör helt enkelt eller är kameran dålig på att återge rätt färger i autoläget?
Den andra saken är när jag fotar innomhus så blir bilderna inte så skarpa och ser ut att brusa, dom är klass med min gamla Sony Cybershot 3,2 MP vilket inte känns så skoj. Är det alltid blixt som gäller inomhus trots dags ljus?
Tacksam för lite svar och tips från er som har en Sony a100.
Mvh
Jag har köpt en Sony a100 som jag haft i 2 veckor nu.
Det är min första systemkamera så jag lär mig varje dag.
Det jag undrar över är framförallt två saker som jag är lite fundersam över.
Jag fotar mest min hund utomhus och familj inomhus.
När jag fotar utomhus och t.ex kör på helauto så tycker jag bilderna blir alldelles för ljusa, inte så mycket färg som jag vill åt. Har gått in och ändrat färgen i kameran och reultatet blev bättre, är det så man gör helt enkelt eller är kameran dålig på att återge rätt färger i autoläget?
Den andra saken är när jag fotar innomhus så blir bilderna inte så skarpa och ser ut att brusa, dom är klass med min gamla Sony Cybershot 3,2 MP vilket inte känns så skoj. Är det alltid blixt som gäller inomhus trots dags ljus?
Tacksam för lite svar och tips från er som har en Sony a100.
Mvh