Så för filmning är SLT (Sony) i många avseenden bättre än DSLR (Canon), och det gäller både med kamerans originaloptik och äldre manuella objektiv.
Det enda jag överhuvudtaget kan föreställa mig att jag kan söka är manuella inställningar för iso, men bara för att den kan, så betyder det väl inte att iso-värdet går i taket bara för att det är mörkt, på automatiska inställningar?
Jag vill åtminstone se att video taget i lågljus ser, åtminstone nästan lika bra ut i Sonyn som den gör i en 550D, men visst saknas det en liten stump, och det bottnar väl i just iso-inställningarna, att det blir lite brus osv. Men sedan får man ju som du säger också väga mot alla fördelar man har med den. Det är egentligen en liten inställning bara, som givetvis kan betyda mycket för slutresultatet. Men för den får man både betala mer och offra flera funktioner, som i många lägen gör kameran opraktiskt.
Det är ett tufft val som egentligen slår ner på priset. Egentligen väntar jag mig lite att se just a33:an på mellandagsrea, just för att det är en utgående modell som ersätts av den snarlika a35, i nästan samma prisklass. Men även 550D är ju en potentiell kandidat för utförsäljningar då den funnits ute på marknaden under så lång tid. Spekulationer, såklart. Men det är inte det minsta omöjligt.
Även a55an är ju en potentiell kandidat egentligen, men då krävs som sagt en prissänkning.
Tack vare alla svar här dock, så vet jag ju att det är just Sonys teknik som är grejen i det hela, vilket hus jag köper kvittar väl mer eller mindre, så länge det är en DSLT.
Så, ja, Tack för allt! Om det finns några flera synpunkter att flika in med, så är jag mer än tacksam för det, ju fler aspekter som vägs in, ju mer har jag att jämföra med
.