Rind
Aktiv medlem
Har länge funderat på systemkamera men det har fallit på kronor och storlek. Så vid förra inköpet blev det en långzoomare Panasonic FZ18, Har nu ca 10.000:- att lägga på utrustning. Jag har varit hos lokala fotohandlaren och klämt på kameror och det lutar åt en Olympus E-420. Mycket på grund av pris och storlek. Verkar vara mycket kamera för pengarna i litet format. Nu till nästa bekymmer...
Vilka objektiv skall man välja. Jag är mer en spontan fotograf än planerande vilket gör att storleken faktiskt har betydelse. Jag fotar mest stillastående saker, byggnader, landskap, intriörer men även typ gatufoto och macro är kul. Använder tele en hel del på min långzoomare men det kanske jag kan lära bort ;-). Vad jag fotar kan ni se här http://www.agarcia.se/ingela/ .
De olika alternativ jag tittat på efter funktion och storlek är:
- Olympus Objektiv AF 25/2,8 Pancake Zuiko Digital
- Kit objektivet Olympus 14-42/3,5-5,6 Zuiko Digital ED
- Kit objektivtele Olympus AF 40-150/4,0-5,6 II EZ-4015-2
- Macro Olympus Objektiv AF 35/3,5 macro Zuiko Digital ED
- Ljusstarkt/vidvinkel Sigma Objektiv AF 30/1,4 EX DC HSM
Men jag kan inte få dem alla så hur skall jag tänka/välja. Tacksam för alla tips och råd.
Vilka objektiv skall man välja. Jag är mer en spontan fotograf än planerande vilket gör att storleken faktiskt har betydelse. Jag fotar mest stillastående saker, byggnader, landskap, intriörer men även typ gatufoto och macro är kul. Använder tele en hel del på min långzoomare men det kanske jag kan lära bort ;-). Vad jag fotar kan ni se här http://www.agarcia.se/ingela/ .
De olika alternativ jag tittat på efter funktion och storlek är:
- Olympus Objektiv AF 25/2,8 Pancake Zuiko Digital
- Kit objektivet Olympus 14-42/3,5-5,6 Zuiko Digital ED
- Kit objektivtele Olympus AF 40-150/4,0-5,6 II EZ-4015-2
- Macro Olympus Objektiv AF 35/3,5 macro Zuiko Digital ED
- Ljusstarkt/vidvinkel Sigma Objektiv AF 30/1,4 EX DC HSM
Men jag kan inte få dem alla så hur skall jag tänka/välja. Tacksam för alla tips och råd.