Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpråd inför resa... prisgrupp ~10kkr

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, ni behöver inte fortsätta här, kameran är beställd... det blev en Canon 550D dock med 18-55 samt lite lull lull och en 50/f1.8 :)

Jag får helt enkelt anpassa mig efter kameran under resan....

Tack för all input, det har hjälpt mycket!

Fortsatt trevlig sommar!

Ja, ni behöver inte fortsätta här, kameran är beställd... det blev en Canon 550D dock med 18-55 samt lite lull lull och en 50/f1.8 :)

Jag får helt enkelt anpassa mig efter kameran under resan....

Tack för all input, det har hjälpt mycket!

Fortsatt trevlig sommar!

Tror du blir nöjd, du har iaf köpt en kompetent kamera. Och 50/1.8 är väldigt mycket för pengarna och gör inomhusfotografering utan blixt möjligt. Ett "tips" för just det är att kolla in hur Canons autoISO fungerar i automatiklägen som Av och Tv - och se om du möjligen kommer föredra att ställa den manuellt. Lycka till! :)

Du är uppenbart inte läskunnig, så det kanske är bäst att avsluta här.

Om du slutar dra efterblivna slutsatser (efter förmåga) så har du större chans att inte få obekväma svar.

Tror du blir nöjd, du har iaf köpt en kompetent kamera. Och 50/1.8 är väldigt mycket för pengarna och gör inomhusfotografering utan blixt möjligt. Ett "tips" för just det är att kolla in hur Canons autoISO fungerar i automatiklägen som Av och Tv - och se om du möjligen kommer föredra att ställa den manuellt. Lycka till! :)

Enda jag tänker på är att 50 känns så himla nära, men med ett sånt ljusinsläpp gör det nog inte så mycket. Tror så här innan jag fått testa sakerna att jag skulle trivas bättre med 35 eller typ 28, men det får bli ett senare projekt :)

AutoISO'n såg jag nått om nyss tror jag. Jag höll på titta på Snapfactory's filmer på Tuben och dom nämnde det, men tack för Head's Up! :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar