Annons

Köpa systemkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

PcKing

Ny medlem
Nu har fotointresset legat av sig i några år, har en gammal Konica FC2 sen urminnes tider.
Har inte använt den på säkert 15år. :)

Frågan är nu vad jag skall satsa på, har kollat lite på Nikon D90, samt fått erbhudande av att köpa en 3år gammal Canon EOS400D med 28-80 Canon + Tamron 70-300 macro samt batterigrepp och 3 batterier.

Eller ska man satsa på något helt annat (nytt/beganat), jag blir smått tokig av att leta och hitta rätt kamera för min del.

Beroende på var dina intressen ligger hade jag själv gärna hittat dessa texter för några år sedan då jag själv lämnade kompaktvärlden för systemkameravärlden. Här finns mycket bra och välformulerad info från de mest basala frågorna till mer detaljerade: http://niklasandreasson.se/se/artiklar.html#foto

I övrigt rekommenderar jag alltid nytt framför begagnat då du ska köpa din första riktiga kamera. Har du tittat på Nikon D90 är Canon 550D närmaste granne på andra sidan staketet. Båda är ruggigt bra, men några skillnader finns beroende (igen) på vad du vill ha kameran till.

Tack Wfrank!

Intresset är nog blandat, men annorlunda och udda motiv är ju alltid intressant (säger jag som en ren nybörjar amatör :) sen givetvis de alldagliga bilderna också.
Tack för länken!

nvh

Peter

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar