PMD
Aktiv medlem
SP säljer alltså nya EOS 6D för 11990 på fredag i Stockholm. Se länk i inlägget tre snäpp upp.Scandinavian photo kör väl samma sak så det är bara att hålla utkik.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
SP säljer alltså nya EOS 6D för 11990 på fredag i Stockholm. Se länk i inlägget tre snäpp upp.Scandinavian photo kör väl samma sak så det är bara att hålla utkik.
beg 6D för 10´
beg 5D mk III för 18´
6D funkar minst lika bra, kanske tom bättre för konsertbilder, pga att den har en nyare sensor än 5D mk III som ger mindre brus vid höga ISO och mittpunkten fokuserar väldigt bra även i svagt ljus
Jag som fotar astroscape vågar påstå att det är stor skillnad i bildkvalitén. Även vanlig landskap är det skillnad när man redigerar.
jag bytte också från 5D mk3 till 6D efter 3.5 års användande av storebrorsan. Handhavandet och resterande funktioner på 5D är bättre än 6D och mkt saknar jag på 6D. Men bildkvalitetsmässigt är det synlig skillnad
Det är möjligt att det är skillnad vid "extrema" tekniker, men vid "vanlig" fotografering ska skillnaden vara ytterst marginell.
vi har en forum medlem som hänvisar till egen erfarenhet och en annan som hänvisar till någon annans erfarenhet
vi har en forum medlem som hänvisar till egen erfarenhet och en annan som hänvisar till någon annans erfarenhet
När 5D4 släpps kommer 5D3 att sjunka i pris.. snyft..
Men den blir ju inte sämre för det
/erik
Kul - Grattis till ett fint kamerahus!