Annons

Köpa på tradera?

Produkter
(logga in för att koppla)

SonnyOboy

Aktiv medlem
Ska köpa en ny kamera så snart som möjligt, och tänkte att jag skulle satas på en D300.

Nu har jag ju naturligtvis upptäckt att det går att få tag på importerade D300 för ca 12000kr på Tradera. Detta jämfört med den billigaste (pålitliga) för 14 220kr på fyndbörsen.

Min undran är då om någon här har erfarenhet inom import-varor?

Länk till varan:

http://www.tradera.com/HELT_NY_Nikon_D300_kamerahus_43_GARANTI_-auktion-69076163

Det står inte att den är import, men det går att läsa bland kommentarerna från köparna.

Säljaren verkar seriös, och har inte fått något annat än fina betyg från de som köpt ifrån honom.

Men hur fungerar det med garanti och liknande när det handlar om importvaror? Är det ett säkert köp?

Ge mig lite att tänka på! Tack på förhand.

Vad krävs för att köpa därifrån, då? Antar att det krävs någon form av kreditkort - och själv har jag ju bara en form av bankkort, och jag är inte helt säker på att föräldrarna vill ge ut sina kontonummer.

"You may pay either online, by phone, by fax or by post. We accept all major Credit Cards, Cheques*, Postal Orders or Cash (Please use registered envelopes when sending cash)."

Be föräldrarna handla då. Ge dom pengar i näven innan så blir ingen lurad.

Hur hade du tänkt betala på tradera?

Via payson eller något liknande. Då är det ju från bankkonto -> payson -> bankkonto, och jag är rätt säker på att det inte krävs att man har ett kreditkort.

Kan ju alltid kolla upp med föräldrarna.

England - inte Kanalöarna!

Bara ett tips:

Se till att stället du handlar ifrån inte har sin hemvist på Kanalöarna (Jersey osv) så dessa inte tillhör EU.

Mvh

Mats

För övrigt, när det gäller kreditkort - krävs det att man har ett bankort med kredit, eller går det att använda ett vanligt bankkort?

Exempelvis har min mamma ett VISA-kort, men hon kan inte handla på kredit med det, fungerar det ändå att betala in?

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto