** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa Objektiv i Hong Kong

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan Falk

Medlem
Hej!

Undrar om någon här köpt kameror eller objektiv i Hong Kong. Är det billigare där än i USA?

Hade tänkt att unna mig ett EF 17-40mm f/4L USM. Mycket tacksam för svar.

Johan

Du har ju iofs. HKSupplies . Ska tydligen vara bra gubbar!
Jag har själv aldrig handlat av dem...
Men tänker besöka dem då jag ska till HK senare i höst.

Mvh // M

Har en bekant som ofta besöker Hongkong. han handlar alla sina fotosaker på en butik som heter "Wing Shing Photo Supplies Co Ltd"

Nu senast han var hem hade han med sej en Nikon AF50/1,4 till mej. 1700kr

/K

Jag skulle definitivt säga att det är billigare där. Måste dock erkänna att jag inte har någon extremt bra koll på objektiv.
Själv köpte jag en Canon 350D i Honk Kong i somras, fick betala 5750kr för kittet med ett 2Gb kort, UV-filter och ett extra batteri. Då jag inte är bra på att pruta så hade man kanske kunna gjort en ännu bättre affär. Men det var i alla fall billigare än i Sverige.
Sen köpte jag ett "Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro" med ett UV-filter till, detta fick jag betala ca 1700kr för. Inte heller superbilligt, men billigare än i Sverige. Dock har jag ingen koll på vad sakerna skulle ha kostat i Staterna.

Senast ändrad:
Runda slängar ca30-35% billigare än i Sverige. Om man inte riktigt har koll på vilka butiker som gäller, utan tar första bästa. Finns även seriösa butiker med berg av begagnat. Har en känsla av att man kan göra fina klipp där.

/K

Menar du beställa från nätet eller handla i staden?

För jag har också kikat på HK Supplies och dom har superpriser på en del saker. Inte så dyr frakt heller. Momsen slipper jag undan som företagare men ja. Det är ändå lite osäkert.

Någon som beställt via nätet från HK?

Jag köpte från digitalishop.com i våras. Är mycket nöjd. Köpte Nikkor AF-S 300/4 . Köpet blev ca 40 % billigare jmf med att köpa i Sv.
Det som tog lite tid var att man var tvungen att ordna ett konto på PAYPAL ocxh bli verifierad där. Sedan fungerade allt perfekt.

M_G skrev:
Menar du beställa från nätet eller handla i staden?

För jag har också kikat på HK Supplies och dom har superpriser på en del saker. Inte så dyr frakt heller. Momsen slipper jag undan som företagare men ja. Det är ändå lite osäkert.

Någon som beställt via nätet från HK?

Jag menar ungefärliga snittpriser direkt från butik, vilken som helst. Iaf de prylar jag har varit ute efter.
Men det varierar kraftigt tydligen. Exempel: Min bekant som handlade optik åt mej senast noterade att Tokina 12-24/4, som kostar ca 4900kr i Sverige generellt var några hundralappar billigare i Hongkong (ca 3200kr), än Sigma 10-20, som här är några hundralappar billigare än Tokinan. Jag gav ca 3500kr för Sigman.
Det var likadant i butik efter butik. Tokinan som jag ville ha fanns inte att uppbringa för tillfället pga leveransproblem. Nikon AF50/1,4 gav jag ca 1700kr för. Ca 45% av Sverige-priset..? Prisvariationerna beror nog mycket på eventuella Generalagenter/mellanhänder och deras påslag, kan jag tänka.

/K

Ärling skrev:
Jag köpte från digitalishop.com i våras. Är mycket nöjd. Köpte Nikkor AF-S 300/4 . Köpet blev ca 40 % billigare jmf med att köpa i Sv.
Det som tog lite tid var att man var tvungen att ordna ett konto på PAYPAL ocxh bli verifierad där. Sedan fungerade allt perfekt.

Jo, det verkar som Nikon-Sverige inte är blyga att lägga på %.
Verkar som man tjänar mest på att köpa Nikon-optik därifrån.

/K

Min fader köpte en canon A80 för halva priset jämfört med sverige då den såldes för cirka 5000 här..

Förhoppningsvis så kommer han hem med lite billiga objektiv därifrån snart =)

Butiken han brukar gå till heter: Woo Ping Company
Adress:
Park Lane
Shoppers boulevard shop G 22

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar