Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa ny kamera...

Produkter
(logga in för att koppla)

sjohan

Aktiv medlem
Hejsan,
Jag går i tankar att köpa mig en ny systemkamera. Den jag har är jag inte riktigt förtjust i så jag ska sälja den och köpa mig en ny. Vad ska jag köpa? Jag har kollat på Canon EOS 300 och på Canon EOS 300V och folk säger ju att dom är jättebra. Men vilken av dom är bäst? Är det värt dom extra hundralapparna att köpa 300V istället för 300an?

Jag har kollat på paketen på Scandinavian photos hemsida. Dom har ett med EOS 300, 28-90, 90-300 och väska och ett likadant fast med 300V som kostar 600kr mer. Är det värt det?

Väldigt tacksam för all hjälp!

// Johan S
 
EOS 300 V har en snabbare och säkrare autofokus, samt säkrare evaluerande ljusmätning än gamla 300:an. Huruvida denna prestandaökning är värt några hundralappar är upp till dig att avgöra.

Noteras bör kanske att Minolta Dynax 5 har bättre prestanda samt fler möjligheter än EOS 300V, till ett pris som ligger ungefär som EOS 300... I mitt tycke därför ett vettigare val.

Bästa hälsningar
Roland
 
Jag valde EOS 300V. Det finns fler fördelar med den jämfört med den gamla 300:an. Vald fokuspunkt blinkar rött direkt i sökarbilden, vilket jag tycker är jättesmidigt. Bajonetten är i metall, vilket minskar risken för glapp i framtiden, snabbare filmframmatning m.m. Dessutom tycker jag den känns mindre plastig än föregångaren. Så jag tvekade inte!

// Kjelle
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.