Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa med mellanhand!??

Produkter
(logga in för att koppla)

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Hallojsan!

Jaha, nu var det dags igen:)!

Varan är min och jag köper från privatperson...

Det känns alltid lite pirrigt innan man får se sin vara första gången,,

SÅ TILL MIN FRÅGA:)

-ÄR det ngn där ute som har dålig erfarenhet av "Payson"?https://www.payson.se/Prod/default.aspx

Jag använder Payson till min affär nu och det känns idiotsäkert, men är det verkligen det?

Mvh Niclas.
,,,,,

Mellanhänder inte idiotsäkert

Så kallade "escrow services" har förekommit i bedrägerihärvor på bl.a. ebay. Kolla den här tråden på photo.net där man kom på ett sådant exempel
http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=008H4D&unified_p=1
Och dessutom lade till med en liten hämnd.

Den här pdf:en beskriver vad som hände:
http://pages.sbcglobal.net/dumbmrblah/powerbook.pdf

Mvh Richard
(Som igår överförde slantar för ett objektiv direkt till säljarens konto i Tyskland och nu håller tummarna)

Senast ändrad:
Intressant värre:)!!

Ja, att saker och tingpåstås vara idiotsäkert gör ju att man blir lite skeptisk,,

Nu tror jag säkert att min affär går i lås men visst funderar man:-/

Payson som jag använder har enkel och förståelig info men på vissa områden önskar man helt klart mer,,

Mvh Niclas,

Re: Mellanhänder inte idiotsäkert

K.U.F.) (Galaxens President skrev:
Mvh Richard
(Som igår överförde slantar för ett objektiv direkt till säljarens konto i Tyskland och nu håller tummarna)

Ja, var på vippen att göra det igår jag också men det slutade med att jag backade ur när jag plötsligt hittade varan i Sverige till ca samma pris.
Jag litar på Tysken jag hade kontakt med och alla banknummer stämmde osv så det känndes "tryggt". Men visst känns det lite skummt att skippa money utan trygghet!!

Mvh Niclas.

Ps, Payson,, känns tryggt än så länge:)!

Senast ändrad:
Skulle aldrig göra det med dyrare prylar. Har gjort det tidigare med en vinkelsökare. Objektivet är ett gammalt fast objektiv. Ifall jag skulle bli lurad så skulle jag gräma mig i en vecka och jag har räknat med risken. Om jag däremot skulle bli lurad på ett avanserat sätt som jag inte räknat med skulle jag ta det betydligt hårdare tror jag.

Inom sverige har jag betalt i förskott flera gånger och det känns säkrare då det är i samma rättssystem som jag är van vid. Sedan förvissar jag mig alltid om att säljaren vet vad det är han säljer genom att fråga massor. Dyrare prylar skulle jag aldrig köpa osedda, säljaren kan ju mycket väl ha en optimistisk syn på det han säljer.

Visst är det så att man väger för och emot fram och tillbaka:)!

Jag har det sissta året blivit blåst på totalt 2500,-sek,, känns surt och dessutom har det i utgångsläget upplevts som totalt trygga affärer!

Visst kan jag vara naiv men visst gör jag det mesta för att INte köpa grisen,,

Igår när jag registrerade mig på Payson så känndes det nästan för enkelt och bra för att vara sant. Registrerad och pengar på väg inom 10 min INkl eftertanke:)!! Visst känndes det bra men man funderar ju.

Har också blivit blåst på postförskott,, där har köparen ingen trygghet. Säljaren däremot får sina pengar.

Mvh Niclas.

Senast ändrad:
Nu har jag utnyttjat Payson för första gången och visst fungerar det till belåtenhet.

Hoppas bara att det inte var tur:)

Kommer i alla fall att använda mig av den tjänsten igen, känns supersimpelt och supersäkert!

Payson.se = Rekommenderas!!!

Mvh Niclas.

ANNONS