Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa Kamera till föräldrarna

Produkter
(logga in för att koppla)

PatrikLindh

Avslutat medlemskap
Hej!
Morsan och farsan har bett mig köpa en bra digitalkamera till dem. Kameran bör vara lätt att ta med sig och ska vara väldigt lätthanterlig (typ tryck på knappen och få ett bra kort) så därför kanske det kan vara bra att köpa en med stabilisator ? (eller är det onödigt lull-lull?)

Ge mig några rekomendationer. Dem har en budget på ca 3500-4000kr

/MVH
patrik

Senast ändrad:
ok Tack för svaret, någon som vet hur denna kamera fungerar för att ta "action" bilder. Brorsan kör go cart så det kommer nog photas lite där. Och bästa vore igentligen om det finns nått "läge" på kameran som man sedan bara ställer den på så att dem bara behöver knäppa utan att dem blir suddiga.
/MVH
Patrik

Vet ni någon butik som har den i lager? har bara hittat komplett och jag skulle vilja köpa till 2år på garantin men det verkar inte finnas hos dem.
/MVH
Patrik

Någon som vet om jag fortfarande ska satsa på den här kameran? har inte hunnit köpa någon än då jag varit bortrest. Den har ju blivit "utgången" modell.
HJÄLP MIG SÅ SNABBT SOM MÖJLIGT SNÄLLA!! :D

PatrikLindh skrev:
Vet ni någon butik som har den i lager? har bara hittat komplett och jag skulle vilja köpa till 2år på garantin men det verkar inte finnas hos dem.
/MVH
Patrik

Claes Ohlson har den väl fortfarande, tror inte tat man kan köpa till mer garanti.

Då dem inte är så avancerade med sitt användande så tror jag den blir för svår dessutom så är den ju rätt stor.
/MVH
Patrik

Inte direkt ett svar på din fråga, men något att fundera över. Kan de hantera en dator, och om inte, är de verkligen villiga att lära sig det ordentligt? Om svaret är nej, så gör man dem en grav otjänst om man ger dem en digitalkamera.

Hantera dator kan dem så det kommer inte vara nått problem med att lägga över bilder etc. Men jag vill inte ge dem en kamera som kräver 10 inställningar innan bilden blir bra utan en som har bra presets.
//MVH
Patrik

Ah har tittat lite på dem och dem verkar helt ok.
Men jag ville gärna kolla med er som vet vad det handlar om innan jag beställer.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar