Annons

Köpa kamera i USA / England?

Produkter
(logga in för att koppla)

VW-55

Aktiv medlem
Hej!
Funderar på att köpa en kamera (canon) i USA då en vän bor där som kan handla den åt mig. Är det någon som har erfarenhet av att köpa kamera i USA? Isåfall var?
Jag har hört att det är rätt biligt i England också? Har någon erfarenhet av att köpa kamera där? Och var i England är bäst att köpa?
Uppskattar alla svar.
David.

VW-55 skrev:
Är det någon som har erfarenhet av att köpa kamera i USA?
Jag har hört att det är rätt biligt i England också? Har någon erfarenhet av att köpa kamera där?
Vi är nog ganska många på FS som har handlar hos www.bhphotovideo.com i New York och jag kan inte påminna mig att någon berättat om problem.

När det gäller Storbritannien tror jag att en hel del skickat efter prylar från www.warehouseexpress.com

Men, som Graylingman skriver, det här har diskuterats i dussintals trådar tidigare.

Hej.

Tack för tippsen skall kolla upp det. Om man köper från USA hur blir det med tull och skatt?
MVH David!

Om du får det skickat från USA är risken stor att du åker på tull och moms (ca 32%) på inköpspris plus frakt

VW-55 skrev:
Om man köper från USA hur blir det med tull och skatt?
Då ska du betala moms (25 procent) och eventuell tull. Digitala kamerahus är tullfria, men på objektiv är tullen 7 procent. Fraktbolaget (ofta UPS) sköter om det, så du betalar moms+tull till dem när de levererar ditt paket. Det hela fungerar mycket smidigt.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto