Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

köpa kamera i argentina?

Produkter
(logga in för att koppla)

-A-

Aktiv medlem
Hej!

Jag undrar om det är någon som vet någonting om priserna på kamerautrustning (digital systemkamera och objektiv) i argentina?

Gäller garantin här? Någon som till och med har tips på bra butiker i Buenos Aires eller Mendoza?

Mvh Anna-Karin
 
-A- skrev:
Hej!

Jag undrar om det är någon som vet någonting om priserna på kamerautrustning (digital systemkamera och objektiv) i argentina?

Gäller garantin här? Någon som till och med har tips på bra butiker i Buenos Aires eller Mendoza?

Mvh Anna-Karin


jag skulle rekommendera dig att INTE köpa en kamera i arg. ifall du vill köpa den billigt. elektronikprylra är dyra i arg. men det är klart
kanske är de lite lite billgare än här.
ifall du nu ändå vill shoppa lite smart så åk upp
till gränsen mellan paraguay/brasil och shoppa där. lite små farligt kanske men helt skattefritt!

ang. butiker i bs as så är det ju så fint organiserat i syd amerika att det finns gator för olika grejer. likväl för kamerabutiker. kommer inte ihåg vad gatan heter men den är den första pararell gatan till 9 julio (kongress sidan).

vad du dock måste kolla 2 ggr är att sakerna är riktiga el. ifall du inte har problem med stulna saker kolla att det fungerar innan. ifall du har koll på detta kan du även köpa objektiv och dyl på alla de underbara marknaderna som finns överallt i argentina!

och du, ha det så underbart!
argentina är världens underbaraste land och väldigt fotogeniskt!

:)

: m
 
Vägarna förbi Paraguay??

Paraguay har vad jag hört bra priser,detta stället ska visst vara ok, ligger vid gränsen mellan Brasiulien ,Argentina och Paraguay vid de mäktiga Iguaçu fallen.
www.montecarlopy.com

MONTE CARLO IMP*EXP
Galeria Hijazi, 210 - 2º Piso
Ciudad del Este - Paraguay
Tel. BR: (45) 5737317 / 3027-4103
Tel. PY: (00595) 61-511046 / Fax: 514-551
E-mail: [email protected]

Finns flera ställen där men detta ska visst vara det seriösaste enligt ett Brasilianskt forum.

http://www.digitalcenterpy.com/ ytterliggare ett ställe, dock ej lika bra personal enl. vad jag läst

hittade även denna
www.audiophonesrl.com

varning för oseriösa handlare........!!!


mvh Bosse
 
Jag känner en som var volontär ett tag i sydamerika.

Olyckan var framme och 801an föll i vattnet vid fiskfotografering. Problemet var inte pengar utan att överhuvudtaget kunna köpa en ny 801. Andra mindre modeller & F4 fanns.

Tror det var i Peru och att det kostade en 2 dygnsresa utan kamera för att få tag på en ny.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.