Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa kamera från utlandet

Produkter
(logga in för att koppla)

Hawa

Ny medlem
Jag har bestämt mig för att köpa en Canon EOS 10D. Det verkar dock som om Canon har problem med att leverera kameran. Enligt uppgift ska det dröja ända till slutet av maj innan man får in nya kameror.

Så länge vill jag inte vänta, så nu överväger jag att köpa kameran från utlandet. Om man köper kameran i t ex Tyskland så gäller garantin i Sverige.

Nu undrar jag om det finns någon som har erfarenhet att att köpa kamerautrustning över nätet från t ex Tyskland? Vad är erfarenheterna? Tips på bra sajter? Fallgropar att undvika?

Jag är tacksam för alla goda råd jag kan få!
 
Stort tack

Jag upptäckte Fotosidan först igår, men jag inser att här finns en guldgruva av information och kunskap att gräva ur. Tack för länkarna! Här finns det svar på mina frågor.
 
Hej!

Har stått i kö för en 10D från Tyskland sedan januari. Tröttnade förra veckan och beställde från BH-Photo i NY. Beställde på onsdagen och fick paketet från UPS på fredag lunch. Har beställt många gånger från BH och det har alltid
funkat till 100% om man väljer UPS att sköta frakten.

/R
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.