Annons

Köpa I USA!

Produkter
(logga in för att koppla)
För övrigt går det utmärkt att flyga exempelvis Stockholm (Arlanda) - New York, NY.

Jag vet inte om du syftade på mitt inlägg när du skrev det där, svårt att se annat, men om det inte var det så kan du bortse från följande :) Men jag skrev aldrig att det inte går, jag skrev att jag inte HAR gjort det. De rutter jag flyger går via Europa. Det var altså inte något slags påpekande att det inte går, utan en direkt fråga HUR det fungerar när man flyger via flygplatser inom EU.
 
Man passerar väl inte genom tullen om man mellanlandar? Då befinner man sig väl fortfarande i den internationella delen av flygplatsen?
 
Man passerar väl inte genom tullen om man mellanlandar? Då befinner man sig väl fortfarande i den internationella delen av flygplatsen?

Jag tror det beror på vart man mellanlandar. Jag har t.ex. kommit från Miami och landat på Heathrow, för att flyga vidare till Sverige från Gatwick. Har även flugit till Le Bourget och nästa plan har gått från Orly. I de fallen passerar man garanterat genom tullen vid mellanlandning. Hur det är i BA's nya terminal på Heathrow har jag faktiskt inte reflekterat över, trots att jag har passerat där ett antal gånger sen den blev färdig.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.