Annons

Köpa från B&H

Produkter
(logga in för att koppla)
Oj, nu såg jag att man kunde skicka ett mejl och kolla hur det stod till med ordern! :) Fick ett automatiskt svar per omgående:

Order Status: Shipped Complete - In a Total of 1 Box(es).

Ship Date: 2005-03-16 10:08

Shipping Method: GLOBAL EXPRESS MAIL


Det beskedet måste väl innebära då att de har skickat mina grejor kl. 10.08 idag och att jag kan förvänta mig att de kommer hem till mig om några dagar?

Stämmer det att de levereras till dörren? Eller kommer de till Posten och jag få hämta dem där?
 
Senast ändrad:
"Shipped" betyder att det ligger klart för speditören att hämta. Dvs allt packat och klart och med alla papper. USPS, UPS o FEDEX hämtar sen hos B&H olika tider. Bör komma iväg samma dag om den tid du fick var förmiddagen dock.
 
USPS (Global express) levereras till ditt postkontor..Var det mycket billigare eller?
UPS levererar på 3 dagar hem till dörr..
 
Jeppe skrev:
USPS (Global express) levereras till ditt postkontor..Var det mycket billigare eller?
UPS levererar på 3 dagar hem till dörr..

Kommer inte ihåg priskillnaden. Men, det var nåt alternativ som var något dyrare. Eftersom jag inte var så insatt i det hela så tog jag nog det som redan var förvalt. Nu i efterhand skulle jag nog önska att jag hade tagit det snabbare alternativet UPS - eftersom jag är så otålig... Men, det får jag väl göra nästa gång som jag beställer.
 
Rör det sig om lite större inköp än minneskort osv kan det ju snabbt löna sig att resa dit och besöka affären, speciellt nu då flygresorna är så otroligt billiga dit, 2800:- med Sas t&r.
Hyfsat stor butik, rekommenderar ett besök någongång! =)

Var där förra veckan och inhandlade ett 85/1.8, ett 2gb cf och diverse filter.
 
En fråga från en som aldrig handlat den här vägen. Hur funkar det med garantier och service?
Jag har tänkt köpa en Nikon D70 med kitobjektiv. Räknade på det och det blir ju billigare än att köpa från ngn här i sverige. Men man vill ju inte behöva skicka kameran över atlanten för service om något händer.
 
Det är garanti världen över på Nikon, (vissa tillägg kan finnas i USA, som dock inte gäller här) Det går dock, just på B&H att välja bort världsgarantin. Då är det att lämna in till dem, knappast ett alternativ för oss.

Jag har redan använt världsgarantin, på en produkt inköpt i Finland. USA är inga problem heller, och jag har kollat det med min verkstad.
 
Senast ändrad:
Inte helt sant...

Det beror på produkten. Exempelvis så har inte Canon världsgaranti på sina digitala kamerahus.

--jalle

Hasse_L skrev:
Det är garanti världen över, (vissa tillägg kan finnas i USA, som dock inte gäller här) Det går dock, just på B&H att välja bort världsgarantin. Då är det att lämna in till dem, knappast ett alternativ för oss.

Jag har redan använt världsgarantin, på en produkt inköpt i Finland. USA är dock inga problem heller.
 
Ja... fast han frågade om en Nikon d70. Det finns säkert massor av varor på världsmarknaden som inte har världsgaranti.

Nu har jag ändrat mitt svar, så det inte ska vara så lätt att missförstå.
 
Är du helt säker att det är världsgaranti på D70? På B&H Photo så står det: " 1 Year U.S.A. Limited Warranty"

Vilket är en skillnad från texten på exempelvis Nikon blixtar där det står "1-Year Warranty"

Jag vet att Canon exempelvis har världsgaranti på objektiv men inte på digitala kamerahus.

--jalle (som inte har en blekaste)

Hasse_L skrev:
Ja... fast han frågade om en Nikon d70. Det finns säkert massor av varor på världsmarknaden som inte har världsgaranti.

Nu har jag ändrat mitt svar, så det inte ska vara så lätt att missförstå.
 
Märkligt... Jag har i alla fall världsgaranti på kameran inköpt i Finland, som sagt. Verkar ju vansinnigt om den inte skulle gälla från USA, för det skulle ta bort en del av idén med världsgarantin.

Men inte vill jag ge några osäkra råd: undersök själva före köp, så ska jag försöka ta bort mina inlägg.
 
Det kanske var Europagaranti på samma sätt som Canon har Europagaranti på sina digitala kamerahus.

Men det är alltid bäst att kontrollera ordentligt först (som du skriver). Garantier är ett osäkert område

--jalle


Hasse_L skrev:
Märkligt... Jag har i alla fall världsgaranti på kameran inköpt i Finland, som sagt. Verkar ju vansinnigt om den inte skulle gälla från USA, för det skulle ta bort en del av idén med världsgarantin.

Men inte vill jag ge några osäkra råd: undersök själva före köp, så ska jag försöka ta bort mina inlägg.
 
Har för mig att Nikon är kinkiga på N80/F80 iaf. Just för att det är skilda marknader. Det lättaste är att ringa Nikon och fråga.
 
FredrikArvidsson skrev:
Nu i efterhand skulle jag nog önska att jag hade tagit det snabbare alternativet UPS - eftersom jag är så otålig.

Mitt paket sändes per USPS den 1/3 och avin fick jag den 16/3. Jag antar att paketet nog kom till Sverige på ett par tre dar men sen behövdes tid till diverse "åtgärder" och "funderationer".
 
FredrikArvidsson skrev:
Har jag inte fått avin om några dagar tänker jag sätta press på Posten!!!
Well, lycka till. Jag beställde dagen innan dig (14/3) och fick bekräftelsen kvällen den 15/3. Själv skall jag iväg och resa om två veckor lite drygt och behöver ha med en del av det jag beställt. Med lite sund matematik bör paketet ha kommit till Sverige vid det här laget och avin komma på måndag eller tisdag.

Kanske lite dumt att välja USPS utan möjlighet till paketspårning men nu blev det så...
 
Gjorde ett "NyfikenPåHurDetFungerarPåB&H-Köp" converter+filter,, nu i vinter och det gick finfint!

Jag valde den billigaste frakten eftersom jag inte hade bråttom.

Det tog ganska precis en vecka, om jag inte minns fel.

Betalkravet för moms,tull gjordes upp på posten vid uthämtning.




/Mvh Niclas,
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.