avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
M.a.o. säger bilden inget alls (och i synnerhet inget om huruvida man ska köpa en A7).
Håller absolut med om att bilden inte säger något om huruvida man ska köpa en A7!
/Mats
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
M.a.o. säger bilden inget alls (och i synnerhet inget om huruvida man ska köpa en A7).
Vilket, för att påminna lite övertydligt, alltså var TS fråga.
Svaret är "ja, under rätt omständigheter".
Ja, och det är väl därför som bilden inte säger något om huruvida man ska köpa en A7?
Jo, det tycker jag nog framgick ganska tydligt.
Afe, gör skillnad på en amatör entusiast fotograf och en yrkesfotograf.
Den först nämnda köper sin utrustning för de flesta situationer, allt från fotografering runt hörnet hemma till semesterresor, - lätt bekväm utrustning gäller.
Den senare nämnda är "tvingad" att använda mycket tålig utrustning, då yrket kräver prylar som håller i alla väder, samt ger ett bra grepp med t.ex. långa teleobjektiv, - vikten blir här tyvärr en nackdel, när man skall ha en "tanks".
Rent privat, där väljer yrkesfotografen säkert en lätt bekväm utrustning, också.
Vilken av de tre kamerahusen, som är lätt och bekväm, bör inte vara så svårt att gissa?
Åter igen påstår du att jag skrivit något jag inte gjort. Jag skrev att det ska bli intressant att höra vad andra testare än just dessa tycker, vilket är långt från samma sak som att uppmana att inte läsa deras tester. Lägg ner halmgubbarna!
Varför då posta en bild med två proffhus och ett spegelfritt?
Lite så jag tänkte ja, men det framgick uppenbarligen inte.
Sorry, jag tänkte inte på trådämnet, utan trodde att du råkat skriva fel och menade A9, vilket jag tyckte var lite roligt .
Så hela debaclet handlar alltså om att Bengt råkade posta sitt inlägg i fel tråd?
Varför flyttade du det då inte bara till A9-tråden istf. för att dra igång hela den här OT-diskussionen?
/Mats
Jovars... inte tusan var du oceaner borta i dina tankar om vad du tycker om tester i SAR, särskilt med tanke på dom misstolkningar som nyligen hänt och diskuterats om SAR skriverier. Klart jag inte tror att du menar att förbjuda test läsningar på SAR, trodde du det så får jag be om ursäkt.
SAR visar tyvärr ofta enklare autofokus tester på singelpersoner som springer utan att störas av andra hinder, så nog behöver man tänka på hur testet är utformat. Personligen väntar jag på att Martin Agfors skall få tillfälle att testa kameran.
Jag har inte skrivit en rad om SAR, utan om tester av Sony Artisans vilket är något helt annat. Om du ska försöka tolka det jag skriver kan du åtminstone försöka läsa vad jag faktiskt skriver