martinot
Aktiv medlem
117 objektiv tillgängliga - hur många behöver man?
Tror inte någon normal person behöver så många objektiv, men problemet med att bara ha tillgång till xx antal är att du kanske inte hittar just det objektivet som just du är ute efter.
Samma sak med mjukvara. Ingen behöver 20 000 funktioner, men många vill ha just den speciella funktionen av de 20 000 som just de eftersöker.
Vi är alla olika, och vi fotograferar på olika sätt.
Själv så övervägde jag Sony starkt när jag skulle kika på ett spegellöst system (då de är klart störst och marknadsledande), men gick till slut efter mycket testande och övervägande på Fuji.
Detta just pga. att deras utbud av objektiv tilltalade mig mycket mer, och jag fick tillgång till flera objektiv som jag saknade en direkt motsvarighet till på A-mountsidan.
Detta sagt är vi alla olika, och för dig, och eventuellt TS, så kanske Sony är ett mycket bättre val.
För mig var Fuji ett bättre val, och kanske något för TS att överväga (eventuellt). Det är självklart upp till TS.
Beror på vad och hur TS vill fotografera (fick inte så mycket info om det i tråden för att kunna säga något direkt vettigt om det).