ANNONS
Annons

köpa blixt från usa, värt det?

Produkter
(logga in för att koppla)

Chewbacca

Aktiv medlem
Hej hej,

Sitter o jämför priser... Cyberphoto tar 5000. Från usa (BH) går det på max 3700.

Men hur är det med garanti osv. Hur stor risk är det att man "åker fast i tullen"? :)

Jag vet att det finns tusen trådar men jag orkar inte leta igenom nu ;)
Bättre med svar direkt.

Till priset från BH får du räkna med fraktkostnad + tullavgift, därtill 25% svensk moms på totalpriset. Kolla själv om kalkylen fortfrande är positiv. Du kan inte räkna med att seriösa firmor (som BH) medverkar till varusmuggling.

skit också.

synd nu när dollarn är så låg...

jag hade räknat med de avgifter som visas när man lägger det i varukorgen kanske ska tilläggas och avrundat uppåt. men jag misstänker att inte momsen är medräknat ändå?

Vad är det för blixt?

Att beställa från UK just nu är grymt då pundet är värt typ 10 spänn... och ingen tull eller moms (för den betalar du i UK som är lägre än vår) eller annat sånt icke-eu skräp. :)

tänkte köpa 540:n..

lika bra så man har mer möjligheter att vrida osv.

men UK låter ju intressant :) nån som har fler seriösa sidor att föreslå? :) Egna erfarenheter av hur det funkar, leveranstid etc?

http://www.srsmicrosystems.co.uk/c/34/Pentax-Fit-Flashes.html

Verkar vara rätt bra priser på den sidan, man får tex. en K-r för fyra papp, cyber tar 5,3 för samma
/Tobbe

Kollade på 540 blixten, kostade 400 pund, frakt 25 = 5200 kr

Cyber tar 5000 o då får man med en snickers eller mars också så...

Edit:
kollade med forex växlingskurs o då blev det 4200... Låter bättre.
men eftersom jag ska betala med mastercard så borde jag väl kolla vad de har för kurs misstänker jag.

Senast ändrad:
å detta med bounce eller vad det heter. den plastgrejen som man sätter på blixten alltså.

det är väl inget att bry sig om egentligen va? :)

jag var ju väldigt intresserad av 35 an själv, är du nöjd med den? (dum fråga antagligen :))

Väldigt nöjd. Bra bilder och själva objektivet är en liten juvel i sig. Enda nackdelen är att man blir biten av limited-buggen, jag vill ha fler limiteds.

Det lutar åt en ny beställning på 70mm ganska snart, även där finns en dryg tusenlapp att spara jämfört med svenska priser. Varför ska det vara sådana pålägg i Sverige?

å detta med bounce eller vad det heter. den plastgrejen som man sätter på blixten alltså.

det är väl inget att bry sig om egentligen va? :)

Ifall jag någon gång i framtiden köper mig en extern blixt så skulle hälften vara på grund av att men kan använda bouncer och hälften för högre blixtstyrka...en bouncer tar bort kompaktkamere utseendet i blixtljuset om man nu kan säga så...

men sitter det inte en liten flärp på toppen, insjuten, strax över själva plasten som täcker blixten?

som man kan dra, eller trycka till så den kommer fram, som man ska ha framför och som dämpar blixten lite...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar