Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Köpa 20D från B&H ?
- Trådstartare quackpack
- Start datum
NorthernLight
Aktiv medlem
Jag kommer nog själv köpa min från Tyskland.
www.technikdirekt.de verkar hyffsat seriös och ger bra garanti på prylarna.
Saxat ur ett mail jag fick:
"The costs for the Pickup Service of DZR are 20,00.
Payment can only be made per creditcard.
There is an international warranty of two years for all our products.
You can return the defective item to us or directly to a repair center
of the producer in your home country.
Invoice copy is a reference.
All our items are stuffed with the usual standard accessoires proposed
by the trader.
We would like to ask you to look for more information on the website of
the producer.
Manuals are usually just in German.
Sometimes there are versions in other languages too, that can be
downloaded from the website of the producer.
We however can not guarantee that.
As soon as we have handed over your package to the Pickup-Service of DZR
it takes about 7 days until you receive it."
20D + sigma 15-80/2.8 för ca 16k..helt ok.
Köper man från USA kan man ju åka på alla möjliga avgifter som jag fattat det som
by the trader.
the producer.
Köper man från USA kan man ju åka på alla möjliga avgifter som jag fattat det som
geronimo13
Aktiv medlem
quackpack skrev:
Satt o fundera på om man kanske skulle lägga en order på 20D från USA istället.. men tror inte jag gör det men lite sugen ändå när priset blev 12.800 typ.. men hur mycket skulle de gå på me moms o frakt och sånt? o funkar garantin i sverige sen? hmm :-/
Ingen garanti i sverige.
Lägg på 25% i moms
geronimo13
Aktiv medlem
quackpack skrev:
Satt o fundera på om man kanske skulle lägga en order på 20D från USA istället.. men tror inte jag gör det men lite sugen ändå när priset blev 12.800 typ.. men hur mycket skulle de gå på me moms o frakt och sånt? o funkar garantin i sverige sen? hmm :-/
Sök i forumet står massor om detta.
quackpack
Aktiv medlem
NorthernLight skrev:
Jag kommer nog själv köpa min från Tyskland.
by the trader.
the producer.
Köper man från USA kan man ju åka på alla möjliga
avgifter som jag fattat det som
Jo usa e ju ingen höjdare direkt!
Fan blev rikgit sugen på o köpa från Tyskland nu.. ett 15-80 skulle inte vara dumt!!
Blir och kolla upp! =)
NorthernLight
Aktiv medlem
Absolut. Kommer nog lägga en order därifrån rätt snart. Mejlade och fråga hur det såg ut med leveranstider på kameran och fick till svar att det är ungefär som i sverige. Rätt långa tider alltså Dom visste inte riktigt när dom skulle kunna börja sälja.
NorthernLight
Aktiv medlem
Inte en aning. Skicka iväg ett mejl o fråga om dom har objetkivet.
lajun
Aktiv medlem
Det objektiv som ingår i paketet är ett Sigma 18-50 EX 2,8 inte 15-80 . Ett 18-50 iallafall kostar närmare 5000kr i sverige.
ex här Technikdirekt säljer det för ungefär samma pris. Dom har även andra bra paket, ex. 20D + 18-125mm för runt 14000.
Kommer nog själv att köpa paketet med 18-50. Tack för tipset!
ex här Technikdirekt säljer det för ungefär samma pris. Dom har även andra bra paket, ex. 20D + 18-125mm för runt 14000.
NorthernLight
Aktiv medlem
Någon som har koll på hur det funkar med menysystemet om man beställer 20D utomlands?
Språket vill säga.
Ponera att man beställer från USA, då är det ju säkerligen kört med att kunna få svenska i kameran, el?
Hur blir det från Tyskland?
Om man gå in i språkinställningar på min 300D:a finns övriga språk som engelska, tyska, franska, finska, holländska, italienska, norska, danska, franska, spanska o två andra asiatiska språk (av tecknen att dömma) jag inte kan namnen på
Om någon sitter på en 300D:a i t.ex Tyskland, har han/hon då samma alternativ som jag??
I sånna fall är det väl lugnt med språket. Visst, engelska funkar ju, men det är alltid trevligt med ett svenskt menysystem
Språket vill säga.
Ponera att man beställer från USA, då är det ju säkerligen kört med att kunna få svenska i kameran, el?
Hur blir det från Tyskland?
Om man gå in i språkinställningar på min 300D:a finns övriga språk som engelska, tyska, franska, finska, holländska, italienska, norska, danska, franska, spanska o två andra asiatiska språk (av tecknen att dömma) jag inte kan namnen på
Om någon sitter på en 300D:a i t.ex Tyskland, har han/hon då samma alternativ som jag??
I sånna fall är det väl lugnt med språket. Visst, engelska funkar ju, men det är alltid trevligt med ett svenskt menysystem
nölf
Aktiv medlem
Jag beställde 20D + 50/1.8 + 17-40/4L från B&H. Kanonservice, en polare till mig tar hem paketet. Vid eventuella problem skickar jag tillbaka prylarna och dom returnerar antingen nytt eller reparerat, beroende på fel. Leverans från Sverige till B&H tar 3 dagar. Jag köpte Mack Warranty och det verkar vara en bra idé om man inte bor i USA eftersom dom då ber en lämna in den skadade enheten till en lokal reparatör. I Usa måste dom tydligen skicka dom direkt till Mack vilket verkar vara katastrofalt både vad gäller reparationstid och kvalitet.
Om du har chansen att få någon att ta hem prylarna skulle jag inte tveka en sekund.
Om du har chansen att få någon att ta hem prylarna skulle jag inte tveka en sekund.
Agathorn
Aktiv medlem
Nu har jag avbeställt min 20D ifrån fyndbörsen och tog paketet med Sigma 18-50 ifrån Technidirect. Jag förväntar mig ändåså inte att få kameran inom den närmsta tiden så då kan man ju ändåså spara en slant genom att beställa ifrån Tyskland och ge upp sin köplats här i Sverige.
Hoppas bara leveransen och allting går smidigt. Har aldrig beställt ifrån Tyskland innan.
Hoppas bara leveransen och allting går smidigt. Har aldrig beställt ifrån Tyskland innan.
lajun skrev:
Det objektiv som ingår i paketet är ett Sigma 18-50 EX 2,8 inte 15-80 . Ett 18-50 iallafall kostar närmare 5000kr i sverige.
red-top
Aktiv medlem
OM jag skulle köpa en Canon 20D nu, skulle jag nog beställa den från Hong Kong...!!!
- Förskottsbetalning via 'MoneyBookers'(UK) <http://www.moneybookers.com>
- Ingen världsgaranti(!)
- 7 dagars returrätt om den inte funkar vid ankomsten(!)
- Löfte att få reparation i HK inom ett år från köpet, om den skickas tillbaka(!)
MEN - ca 3.000 gurra billigare, och (f.n.) i handen på ca 10-12 dgr, endast 'kitet´ dock. Canon släpper ännu inte ut många hus ens till HK.
Jag har själv köpt Nikon-objektiv, och har på väg ett paket med SB-800 + SB-29S + orig.motljusskydd å orig.filter. Håller dessutom på å samlar ihop till ytterligare ett paket för leverans inom inte alltför länge.
Jag har faktiskt lärt känna säljaren ganska väl - via nätet med foton som bilagor mm - och litar 100% på denna kontakt.
Om det inte kolliderar med FS:s reklam(?)-regler(?) - kontakta mig via min FS-sida, så ska jag berätta lite till...
YoursTruly
./h@nsN.
- Förskottsbetalning via 'MoneyBookers'(UK) <http://www.moneybookers.com>
- Ingen världsgaranti(!)
- 7 dagars returrätt om den inte funkar vid ankomsten(!)
- Löfte att få reparation i HK inom ett år från köpet, om den skickas tillbaka(!)
MEN - ca 3.000 gurra billigare, och (f.n.) i handen på ca 10-12 dgr, endast 'kitet´ dock. Canon släpper ännu inte ut många hus ens till HK.
Jag har själv köpt Nikon-objektiv, och har på väg ett paket med SB-800 + SB-29S + orig.motljusskydd å orig.filter. Håller dessutom på å samlar ihop till ytterligare ett paket för leverans inom inte alltför länge.
Jag har faktiskt lärt känna säljaren ganska väl - via nätet med foton som bilagor mm - och litar 100% på denna kontakt.
Om det inte kolliderar med FS:s reklam(?)-regler(?) - kontakta mig via min FS-sida, så ska jag berätta lite till...
YoursTruly
./h@nsN.
in2kma
Aktiv medlem
red-top skrev:
ett paket med SB-800
Vad kostar då en SB-800 från HK?