mmmikael
Aktiv medlem
morberg skrev:
V.g. köp av D70 i USA går det att köpa en internationell tilläggsgaranti. Det kostar ~700 SEK och då får du även garantin förlängd till fem år. Företaget som levererar den heter Mack, och garantin kan köpas var som helst -- inte nödvändigtvis där du köpte kameran -- inom en månad från inköpsdatum.
Jag kommer att köpa en D70 i USA, men med denna extra garanti. Jag har mailat Mack och frågat om just fokusproblematiken och enligt dem skulle det inte vara några problem att få den fixad i Sverige inom ramen för deras garanti.
Jag postade en tråd där jag frågade om någon hade några erfarenheter om det företaget för några veckor sedan, men det har inte kommit in några svar.
Jag funderar också på att köpa en D70 när jag är i NY i jul/aug. Finns det nån hemsida med mer info om den här tillägsförsäkringen? Det låter ju som en bra investering, man får ju ändå grejerna billigare än i Sverige. Någon som vet hur priserna ser ut i butik jämfört med internet? Kommer inte besöka NYC förrän i slutet av resan och skulle gärna vilja köpa kameran i början så jag funderar på att köpa i butik i t ex Hartford... Kan man räkna med samma priser fast + sales tax? Vilka är de kända problemen med D70 + kitgluggen (så man kan kolla extra noga efter dessa under resans gång)?