Annons

Köp av systemkamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

isabelle_aik

Avslutat medlemskap
Vilken systemkamera är att rekomendera för en nybörjare?

Såsom märke? (har fö mig att det det mest är menyerna som skiljer?) Spelar pixlaren någon roll?

Vad är det man ska kolla efter när man skall köpa en?

En bra fråga man kan ställa sig är:

Behöver nybörjaren verkligen en systemkamera eller kommer bilderna bli bättre med en helautomatisk kompakt?

Finns det någon riktigt ambition att bli duktig och utvecklas eller tror "nybörjaren" att bilderna automatiskt kommer bli bättre bara för att det är en "systemkamera"?

Eller kan man tänka sig att innehavet av en systemkarea och dess möjligheter faktiskt gör att ens fotointresse ökar och utvecklas?

isabelle_aik skrev:
Vilken systemkamera är att rekomendera för en nybörjare?

Såsom märke? (har fö mig att det det mest är menyerna som skiljer?) Spelar pixlaren någon roll?

Vad är det man ska kolla efter när man skall köpa en?
Åk till närmsta fotoaffär och be att få känna på lite olika instegskameror. Välj sen den som du tyckte var bekvämast att hantera.

Re: Re: Köp av systemkamera?

Zotamedu skrev:
Åk till närmsta fotoaffär och be att få känna på lite olika instegskameror. Välj sen den som du tyckte var bekvämast att hantera.

Jag håller helt och hållet med Gustaf här. Det är riktigt svårt för en systemkamera-nybörjare att veta vad man vill ha innan man har blivit biten, så dessförinnan kan man lika gärna välja den kamera som känns skönast att hantera, eftersom det är väldigt viktigt. Instegsmodellerna från alla de stora tillverkarna är dessutom ganska likvärdiga (beror på vem man frågar och från vilken ståndpunkt förstås)
Vill du ha specifika råd så skriv gärna vad du tänkt använda kameran till, hur, när, om du tänkt köpa objektiv till den osv.

Re: Re: Köp av systemkamera?

Zotamedu skrev:
Då kommer ju alla att köpa Sony A100.

Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto